تبدیل PDF فارسی به WORD بدون نیاز به نرم افزار

دسته ها: مطالب آموزشی

به طور حتم تاکنون بارها با مشکل تبدیل فایل های PDF فارسی به WORD روبرو شده اید. این مشکل به صورت ویژه ای برای دانش آموزان و دانشجویان که برای امور آموزشی و پژوهشی خود نیازمند استفاده از محتوای فایل های PDF فارسی هستند، شایع بوده و تقریبا تمامی تلاش ها بدون نتیجه است.

با توجه به مشکلات بسیار کلیه روش ها و نرم افزارهای مطرح شده برای تبدیل فایل های PDF فارسی به WORD و عدم کارایی آنها، در این نوشته شیوه ای بسیار ساده و کارآمد برای تبدیل انواع فایل های PDF فارسی به WORD در کسری از ثانیه و بدون هیچگونه مشکل به هم ریختگی یا کاراکترهای عجیب، آموزش داده می شود. هماهنگونه که از عنوان مشخص است، نیازی به هیچ نرم افزار ویژه و خاصی نیست و فقط از مرورگر سیستم خود استفاده می نمایید.

فرایند تبدیل فایل های PDF فارسی به WORD شامل چند مرحله ساده است :

1- چک کنید، نرم افزار مرورگر Google Chrome روی سیستم شما نصب است.

2- چک کنید، فایل PDF فارسی مورد نظر بصورت فرمت متن یا فرمت عکس است. زیرا بعضی PDF های فارسی تهیه و منتشر شده، به جای متن حاوی عکس هایی از نوشته ها می باشند که در اینصورت این روش چاره ساز نیست. البته در عمده موارد، PDF بصورت متن تهیه شده است.

3- فایل PDF فارسی مورد نظر را

الف) با استفاده از Drag & Drop یا کشیدن در مرورگر Chrome و

ب) با استفاده از کلیک راست روی فایل PDF، گزینه Open with، گزینه Choose default program، گزینه Browse و انتخاب Google Chrome به عنوان برنامه پیش فرض، باز نمایید.

آدرس نصب Google Chrome معمولا بصورت زیر است :

 

C:\Users\BOOGH\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

 

به جای BOOGH نام کاربری سیستم خود را درج نمایید. همچنین برای امکان مشاهده پوشه AppData می بایست گزینه Show hidden files از قسمت Folder and search options در My Computer فعال باشد. همچنین، در صورتیکه تمایل ندارید برای همیشه از Google Chrome به عنوان برنامه باز کننده فایل های PDF استفاده کنید، دقت کنید که گزینه always use the selected program to open this kind of file غیرفعال باشد.

قسمت (ب) مرحله ۳، فقط نیاز به یک بار تکرار دارد و برای دفعات استفاده بعد، مرورگر Chrome بصورت خودکار در لیست برنامه های پیش فرض باز نمودن PDF قرار می گیرد.

 

۴- پس از گشودن فایل PDF فارسی به طریق دلخواه در مرورگر کروم، می توان به سادگی متن فارسی را انتخاب و در فایل WORD کپی نمود. مطمئنا شگفت زده شده اید !

متن فارسی بدون هیچگونه مشکل در نمایش کاراکترها و یا بهم ریختگی کپی می شود و فقط با اصلاحاتی کوچک مانند مرتب نمودن سطور یا پیوسته کردن متن در بعضی جاهای منقطع و افزودن فونت و سایز دلخواه، می توان یک فایل PDF فارسی ۱۰ صفحه ای شامل تعداد زیادی عدد و نوشته را بدون به هم ریختگی و هرگونه مشکلی در کمتر از ۱ یا ۲ دقیقه در فایل WORD کپی نمود

مطالب آموزشی