3200 نفر در خوزستان معلم حق التدریس شدند/ کمبود 7 هزار نیروی معلم در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

3200 نفر در خوزستان معلم حق التدریس شدند/ کمبود 7 هزار نیروی معلم در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با وجود جذب و بکارگیری سه هزار و 200 نفر معلم حق التدریسی در ابتدای سال تحصیلی جاری، آموزش و پرورش استان در حال حاضر با کمبود هفت هزار نفری معلم مواجه است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز، پنج شنبه 11 آبان ماه در گردهمایی نیروهای جدیدالورود حق التدریس ناحیه 1 اهواز اظهار کرد: در سراسر استان هیچ کلاسی بدون معلم نیست و این مهم تنها با اجرای طرح به کارگیری نیروهای جدید به عنوان معلم حق التدریس ممکن شد. با رایزنی های صورت گرفته با مقام عالی وزارت اجازه یافتیم 3 هزار و 200 نفر را به عنوان نیروی حق التدریس به کار گیری کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش خوزستان اولویت خود را توجه به ارتقای شاخص های کیفی آموزش قرارداده است و استفاده از نیروهای کارآمد و با تجربه در راستای توجه به همین اولویت است.

تقی زاده با بیان اینکه استان خوزستان پس از استان های چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه در رتبه سوم نرخ بیکاری در کشور قرار دارد، گفت: عنوان سوم نرخ بیکاری کشور برای خوزستان به عنوان یک استان صنعتی که 80 درصد از تولیدات نفتی و پتروشیمی کشور را دارد، زیبنده نیست. آموزش و پرورش استان علاوه بر اولویت های آموزشی و پرورشی توانسته است در بحث اشتغال نیز کمک شایانی به رشد شاخص اشتغال در استان داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: برای نیروهای جدیدالورود حق التدریس دوره ها و کارگاه های متعدد برگزار شده است تا با آمادگی کامل در کلاس درس حضور یابند.

تقی زاده در پایان گفت: توجه به مهارت آموزی و آموزش مهارت های زندگی باید در دستور کار معلمان قرار گیرد تا دانش آموزان خوزستانی، دانش آموزانی جامعه پذیر و توانمند شوند.

گفتنی است؛ در پایان این گردهمایی از معلمان حق التدریس حاضر در جلسه با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار