مربیان پیش دبستانی‌ دزفول خواستار جذب در آموزش و پرورش شدند

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

حدود ۲۵ نفر از مربیان پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی شهرستان دزفول روز دوشنبه با حضور مقابل دفتر نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت و جذب در آموزش و پرورش شدند.
به گزارش ایرنا این افراد به نمایندگی از ۶۵ نفر از مربیان پیش دبستانی‌های مدارس دولتی شهرستان دزفول خود را بازمانده از استخدامی‌های آموزش و پرورش دانستند.
یکی از این مربیان با ۱۱ سال سابقه کار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ما از سال ۹۴ به عنوان مربی پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی مشغول به کار شده‌ایم، اظهارداشت: درحالیکه در سال ۹۶ اغلب نیروهای سایر شهرستان‌های استان خوزستان در آموزش و پرورش جذب شدند ولی اقدامی در شهرستان دزفول در این زمینه صورت نگرفت و ما از جذب بازماندیم.
وی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، افزود: ما ۶ سال است فقط در مدارس ضمیمه‌ای با شرایط دشوار و وظایف زیاد مشغول کار هستیم ولی با دستمزد دریافتی که آن هم از شاگردان تامین می‌شود فقط قادریم بیمه خود را پرداخت کنیم.
این مربی پیش دبستانی با بیان اینکه هم تجربه و هم تحصیلات مرتبط داریم، گفت: با توجه به نیاز آموزش و پرورش به نیرو درخواست جذب در این نهاد را داریم.
وی با بیان اینکه از پاسکاری بین ادارات و سازمان‌ها خسته شده‌ایم، افزود: مسوولان آموزش و پرورش می‌گویند با کمبود نیرو مواجهیم ولی در مراجعه به وزارت آموزش و پرورش متوجه شدیم درخواست نیرویی از دزفول به وزارتخانه ارسال نشده است.
یکی دیگر از مربیان پیش دبستانی نیز گفت: آموزش و پرورش می‌گوید فقط افرادی که آزمون داده‌اند، جذب می‌شوند ولی اکنون سن ما از آزمون هم گذشته و با توجه به مدارک لیسانس و فوق لیسانس دیگر نمی‌توانیم در آزمون‌های استخدامی هم شرکت کنیم.
وی دلیل ادامه کار با این وضعیت را وعده هر ساله مسوولان مبنی بر جذب در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: چند سال است که پیگیر رفع مشکلات خود هستیم و یک بار در سال ۹۶ بعد از پیگیری برای رفع این مشکل آموزش و پرورش برخورد جدی با ما داشت.
مسوول دفتر نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع این مربیان گفت: مربیان پیش دبستانی‌های ضمیمه دولتی، حق التدریسی‌ها و معلمان نهضت و آزاد از جمله افرادی هستند که با وجود مدارکی از فوق دیپلم تا فوق لیسانی و سوابقی تا ۲۰ سال هنوز جذب نشده‌اند.
حسن فرشادی با بیان اینکه نماینده دزفول برای رفع این مشکل با وزیر آموزش و پرورش جلسه داشته است، افزود: این مشکل در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی پیگیری مکتوب شده تا این افراد که سالها برای آموزش و پرورش زحمت کشیده‌اند، جذب شوند.
وی با بیان اینکه این افراد هیچ قراردادی با آموزش و پرورش ندارند و بیمه و حقوق آنها برعهده پیمانکار است، گفت: شهرستان دزفول با کمبود ۷۰۰ معلم و ۴۰۰ مستخدم مواجه است ولی جذب این افراد، نیازمند کد و ردیف اعتباری است که وزارت آموزش و پرورش هم برای تامین آن باید از مجلس شورای اسلامی پیگیری کند که البته ممکن است این روند، زمانبر باشد.
مربیان پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی شهرستان دزفول بعد از توضیحات مسوول دفتر نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی محل را ترک کردند.
روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دزفول نیز با ارائه توضیحاتی درخصوص تقاضای استخدامی نیروهای پیش دبستانی عنوان کرد: تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش فقط مشمول آن دسته از مربیان پیش دبستانی است که از سال ۷۹ تا قبل از سال ۹۱ با یکی از مراکز پیش دبستانی دولتی یا کلاس‌های پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی همکاری داشته‌اند لذا افرادی که پس از سال ۹۱ به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند شامل این قانون موصوف نیست و لحاظ این گونه افراد در قالب قانون فوق الذکر نیز خارج از حدود اختیارات و حوزه صلاحیت این مدیریت است.
در ادامه این توضیحات آمده است: آموزش و پرورش دزفول مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی در این منطقه را به صورت مستمر به اداره کل متبوع و همچنین نهادهای بالادستی اطلاع رسانی کرده است.
شهرستان دزفول افزون بر ۷۴  هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار