تغییر در نحوه مصاحبه آزمون دکتری پزشکی به دلیل شرایط کرونا

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در گروه علوم پزشکی بر اساس نمرات کتبی و مصاحبه است که به دلیل شرایط کرونا، نحوه مصاحبه امسال تغییر کرد.

دکتر سعید هاشمی نظری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون کتبی ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در روزهای ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۹۹ برگزار شد.

وی افزود: پذیرش دانشجو در دوره دکتری تخصصی بر اساس نمرات آزمون کتبی و مصاحبه است. طبق مصوبه چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد برای داوطلبان دوره دکتری تخصصی از  ۳۰ درصد نمره مصاحبه، ۲۰ درصد به نمره آزمون کتبی اضافه شود و ۱۰ درصد باقیمانده بر اساس کلیپی که داوطلب تهیه می کند ارزیابی شود.

هاشمی نظری اضافه کرد: سهم ۲۰ درصد مربوط به مستندات علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلبان نیز همچنان به همین میزان باقی می ماند.

وی تاکید کرد: این تغییر تنها به دلیل شرایط کرونا که امکان مصاحبه های حضوری داوطلبان دکتری در دانشگاه های علوم پزشکی فراهم نیست، انجام شده است و صرفا برای این آزمون اجرایی می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد: داوطلبانی که بر اساس کارنامه مجاز به انتخاب رشته هستند تا فردا ۲۳ شهریورماه می توانند نسبت به بارگذاری مدارک مربوطه و انتخاب رشته محل خود اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار