جذب نهضتی ها از مسیر دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

آخرین اخبار نهضت سواد آموزی امروز از این قرار است که قرار است  یک عضو مجلس اعلام کرده استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان باشد.
به گزارش راهبرد معاصر آخرین اخبار نهضت سوادآموزی امروز، یکی عضو مجلس شورای اسلامی گفته گر قرار به ادامه همکاری با نیروهای نهضتی پذیرفته نشده در آزمون است، این داوطلبان باید دوره‌های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند. این در حالی است که به گفته مدیرکل دفتر منابع انسانی وپشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور براساس موافقت وزیر آموزش وپرورش آزمون داخلی برای افرادیکه نمره حدنصاب را در آزمون کسب نکرده ویا در آزمون به دلائلی غایب بودند برای یک نوبت مجدد برگزار می شود.
اواخر مرداد بود که پذیرفته نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقابل مجلس تجمع کرده و درخواست کردند که وضعیت شغلی آنها مشخص شود.
تجمع آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقابل مجلس
بعد از برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، تعداد حدود شش هزار نفر نتوانستند در این آزمون با کسب حد نصاب نمره قبولی پذیرفته شوند که باتوجه به بالا رفتن سن‌ و سوابق بالای شغلی و اینکه در سال‌های آینده شانس استخدام شدن را ندارند و همچنین فرصت هیچ شغل دیگری برای آنها وجود ندارد، از نمایندگان مجلس و سایر مسئولان مربوطه درخواست داریم در ارتباط با جذب این تعداد آموزشیار کمک کنند.
به گفته معترضان ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزشیاران با کسب نمره بالاتر از ۵۰ از ۱۰۰ امتیاز، نمره قبولی کسب کردند. این درحالی‌ست که به افرادی که در این آزمون که رتبه ۳۵ بدست آورده بودند، کمک شد با کسب رتبه ۵۰ قبول شوند. و آموزشیارانی که در این آزمون پذیرفته نشده‌اند، کسانی هستند که رتبه پایین‌تر از ۳۵ آورده‌اند. ما انتظار داشتیم به این افراد که سالهای عمر خودرا برای با سواد کردن افراد بی‌سواد در مناطق محروم بکار گرفته‌اند، کمک شود.
معترضان با ناعادلانه خواندن آزمون آموزش یاران نهضت سوادآموزی با مقایسه خود با نیروهای حق‌التدریس پیش دبستانی، افزودند: آنها بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شدند؛ اما برای آموزشیاران چنین شرایطی به وجود نیامد؛ این تبعیض محسوب می‌شود. این در حالی است که قرار بود پس از ۲ سال کار، در وزارت آموزش و پرورش استخدام شویم اما حالا پشت سد آزمون مانده‌ایم.
نهضتى‌ها باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان جذب شوند
محمدرضا احمدی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش مبنی بر جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، اظهار کرد: جذب نیروهای صالح و کارآمد یکی از مسائل مهمی است که همواره در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش باید مد نظر قانونگذار و آموزش و پرورش باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس برای ارتقای کیفی نیروهای نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش اقدام به برگزاری آزمون برای گزینش از میان پذیرفته شدگان در آزمون بود که در این آزمون حدود 25 هزار داوطلب شرکت کردند.
احمدی ادامه داد: اکثریت شرکت کنندگان در آزمون برگزار شده توسط آموزش و پرورش پذیرفته شدند و داوطلبان پذیرفته نشده، باید از مجرای قانونی و آن هم از ورودی دانشگاه فرهنگیان و شهیدی رجایی جذب شوند.
استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی
وی با بیان اینکه بحث‌های زیادی در خصوص جذب نیروهای نهضتی پذیرفته نشده در آزمون در کمیسیون آموزش صورت گرفت، با اشاره به تجمعات صورت گرفته اخیر نهضتی‌ها در برابر مجلس، گفت: مجلس نباید با هر تجمعی نظر خود را تغییر دهد چرا که این قبیل اقدامات موجب ایجاد دیکتاتوری اجتماعی در فضای تصمیم‌گیری کشور می‌شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی می‌توان برای نیروهای با سابقه‌ای چندین سال سابقه تدریس داشته‌اند، دوره‌های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان برگزار کرد و پس از آن این عزیزان اجازه تدریس داشته باشند که سازوکار آن نیز باید توسط آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شود.
برگزاری مجدد آزمون داخلی برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمول
مدیرکل دفتر منابع انسانی وپشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت:براساس موافقت وزیر آموزش وپرورش آزمون داخلی برای افرادیکه نمره حدنصاب را در آزمون کسب نکرده ویا در آزمون به دلائلی غایب بودند برای یک نوبت مجدد برگزار می شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد،حسین مونسان در گفتگو با سایت خبری نهضت سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: پس از برنامه نامه پیشنهادی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به وزیر آموزش وپرورش با موضوع اعلام شرایط برای تعیین تکلیف کسانی که نمره حد نصاب کسب نکرده اند وارجاع به معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع تأمین مالی وزارت و پس از آن برگزاری نشست با مسئولان نهضت سوادآموزی موضوع بررسی وبراساس موافقت وزیر آموزش وپرورش آزمون داخلی مجدد برگزار خواهد شد.
مدیرکل دفتر منابع انسانی وپشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: با توجه به اینکه در خصوص دفعالت برگزاری در آئین نامه مربوطه مطلبی بیان نشده است پس از اصلاح شیوه نامه امکان برگزاری مجدد آزمون وجود دارد که مورد موافقت وزیر محترم قرار گرفت.
وی گفت: زمان و نحوه برگزاری آزمون مجدد از سوی وزارت آموزش وپرورش اعلام خواهد شد.
گفتنی است از مجموع 467مشمول شرکت کننده این آزمون در کهگیلویه وبویراحمد 313نفر نمره قبولی گرفتند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار