مخالفت کمیسیون آموزش با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان سنجش، کمیسیون با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت نکرد؛ لذا از سال آینده سوالات جداگانه ای برای نظام قدیم جهت شرکت در کنکور طراحی نخواهد شد.

احمدحسین فلاحی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور برای بررسی موضوع تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم برگزار شد. رئیس سازمان سنجش این توضیح را داد که بسیاری از متقاضیان کسانی هستند که در چند سال گذشته در کنکور شرکت کرده و اگر قرار باشد سال آینده هم سوالات جداگانه ای برای نظام قدیم طراحی شود از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جا می مانیم و باید مجددا سوال طرح کنیم.

وی افزود: رئیس سازمان سنجش این توضیح را داد که متقاضیان کنکور نظام قدیم ۸۰ هزار نفر بوده که ۶۰ هزار نفر آنها برای رشته علوم تجربی هستند. لذا درخواست شد از کمیسیون که با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم موافقت نشود چون چند سال به آنها فرصت داده شده است. کمیسیون با این توضیحات موافقت کرد که کنکور نظام قدیم تمدید نشده و کسانی که متقاضی شرکت در کنکور هستند به شیوه دیگر عمل کنند. مثلا کنکور نظام جدید را شرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: در این جلسه موضوع حذف ارشد فراگیر پیام نور هم مطرح شد. پیشنهاد دادند که شرط معدل در استان های خالی مد نظر باشد که مورد موافقت قرار نگرفت. با توجه به اینکه سازمان بازرسی به این موضوع ایراد گرفته خواسته شد که مشکل را با سازمان بازرسی حل کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی موضوع نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس گفت: در این باره معاون وزیر بهداشت به سوالات نمایندگان پاسخ داد. اول اینکه طبق توضیحات ارائه شده بازگشایی به دستور ستاد مبارزه با کرونا بوده و پروتکل های سختگیرانه هم اعلام شده است. حرف اعضای کمیسیون این بود که خطراتی متوجه دانش آموزان به خصوص در مدارس پر جمعیت و سرویس های مدارس وجود دارد. اینکه فوتی هایی زیر ۱۸ سال در این مدت گزارش شده که نگرانی ایجاد می کند.

وی افزود: ما تاکید کردیم حفظ سلامت و جان دانش آموزان اولویت دارد. خیلی از مدارس پروتکل ها را رعایت نکرده و حتی دانش آموزان ماسک ندارند. از طرف دیگر سه میلیون دانش آموز دسترسی به سامانه شاد نداشته و اینها همه مغایر با عدالت آموزشی است. با توجه به وجود تمامی این ابهامات قرار شد جلسات دیگری با سایر مسئولان برای بررسی نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس برگزار شود. ما همچنان نظارت خود را در این موضوع ادامه خواهیم داد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار