افزایش ظرفیت پذیرش دانشجومعلمان در دانشگاه رجایی به بیش از ۱۰ هزار نفر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه شهیدرجایی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از۱۰ هزار دانشجو معلم در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه در طول دولت تدبیر و امید ۴،۵ برابر افزایش‌یافته است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا عظمتی در نشست صمیمی با وزیر آموزش‌وپرورش که به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹، در محل دانشگاه شهیدرجایی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تنها دانشگاه کشور در زمینه تربیت دانشجومعلمان در حوزه فنی و حرفه‌ای است و نقش بسزایی در تأمین و تربیت نیروهای متعهد و متخصص وزارت آموزش‌وپرورش را در تراز جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

عظمتی افزود: این دانشگاه در حال حاضر ۲۰۲ عضو هیئت علمی، ۹ دانشکده و ۱۰ هزار و ۴۰۰ دانشجو و مهارت آموز دارد که ۳۳ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه، دارای مرتبه علمی دانشیار و استاد تمام هستند.

رئیس دانشگاه شهیدرجایی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو معلمان در دانشگاه گفت: خوشبختانه در پنج سال اخیر با حمایت‌های وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری توانستیم تمام ظرفیت پذیرش دانشجو را به دانشجو معلمان اختصاص دهیم؛ به طوری که ظرفیت پذیرش از۲۳۰۰ نفر در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر در سال ۱۳۹۹ رسیده؛ یعنی در حدود ۴،۵ برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران و اساتید علمی، دانشگاه شهیدرجایی موفق شد برای نخستین بار در نظام رتبه‌بندی مشهور جهانی تایمز ۲۰۲۱، وارد شود و نام دانشگاه در بین ۱۵۰۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی جهانی تایمز ثبت گردد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، همچنین در این مراسم حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک سال جدید تحصیلی اظهار کرد: تمام دنیا معتقدند آموزش‌وپرورش خونی در رگ و پوست جامعه است و معلمین مهم‌ترین عامل توسعه جامعه هستند.

وی افزود: تحول باید همواره در دستور کار باشد، شبکه شاد کار بزرگی بود که باید همدلانه آن را پیگیری کنیم.

خنیفر با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در ۳۱ استان دانشگاه دارد و فعالیت می‌کند، اظهار کرد: هدف و تلاش ما ارائه آموزش‌های حضوری است و به اصل بودن آن معتقدیم؛ اما در شرایط کرونایی ناچار شدیم آموزش‌های تلفیقی را ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: بیش از ۶۰هزار دانشجو داریم و جذب بیش از ۲۰۰عضو هیئت‌علمی دانشگاه ازجمله فعالیت‌های اخیر این دانشگاه است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار