بیش از ۱۵۰ هزار شاغل از اسفند ماه بیکار ماندند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اشتغال وزارت کار گفت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری در دوران کرونا بیکار شدند که حدود ۱۵۵ هزار و ۷۰۰ نفر از اسفند تا کنون نتوانسته اند دوباره شاغل شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،عیسی منصوری،معاون اشتغال وزارت کار معتقد است که در جریان کرونا حدود 6 میلیون نفر در کشور از کرونا آسیب دیده‌اند و حدود یک و نیم میلیون نفر در مشاغل به علت کرونا ریزش کرده‌اند و کار خود را از دست دادند.

علاالدین ازوجی،مدیرکل دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال درباره میزان ریزش نیروی کار در زمان کرونا گفت:میزان نیروهایی که در زمان کرونا ریزش داشتند در چند دسته هستند,بخشی نیروهای بیمه شده هستند, بخشی دیگر نیروهای غیربیمه ای هستند. مطابق بررسی ها در دوران کرونا حدود 1میلیون و 500هزارنفر بیکارشدند.البته برخی بیکاری ها کوتاه مدت بود, یعنی شرایطی برای بنگاه ایجاد می شود که برای مدت کوتاهی نیروی خود را بیکار و سپس آن ها جذب کار می شوند.

از میان افراد بیمه شده , افرادی که مشمول بودند برای دریافت بیمه بیکاری به سامانه مراجعه و ثبت نام کردند. مطابق آمار مسعود بابایی،مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار تاکنون یک میلیون و 55هزار نفربیمه شده، بیمه بیکاری را دریافت کرده اند و 95 هزار نفر در صف بیمه بیکاری هستند.

وی افزود: در این بین با توجه به مشکلاتی که در فرایند ثبت نام افراد برای دریافت بیمه بیکاری همچون ثبت اشتباه یا ناقص شماره حساب، شماره شبا، اطلاعات شخصی یا شماره تلفن و یا ثبت نام افراد در خارج از سیستم همچون ادارات کار یا کاریابی‌ها به جای ثبت نام در سامانه، به وجود آمد، تعدادی از افراد نتوانستند مقرری خود را دریافت کنند.

*95 هزار نفربیمه در انتظار دریافت بیمه بیکاری

بابایی ادامه داد: دو حالت دارد، افرادی هستند که از اسفند ماه دریافتی نداشتند که اطلاعات این گروه شامل 65هزار نفربیمه معادل 65میلیارد تومان در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و پرونده‌ها ارسال شده است.

وی افزود: گروه دوم نیز 30هزار نفربیمه هستند که پرونده‌هایشان در تأمین اجتماعی قرار دارد و این سازمان در حال انجام پالایش‌های نهایی و ارسال پرونده‌ها به سازمان برنامه و بودجه است.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار گفت: طبق آخرین آمار، افرادی که بیکاری شان تحت تاثیر شیوع کرونا از اسفند استمرار داشته و یا اینکه از ابتدای خرداد ماه بیکار شده اند 155هزار و 700نفر هستند.

به گزارش تسنیم، استمرار بیکاری 155 هزار و 700نفر به این معنی است که این افراد دارای شغل رسمی و ثبت شده بودند که موفق به بازگشت کار و یافتن شغل نشده اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار