مراکز ضعیف علمی کاربردی درصورت عدم رفع مشکلات تعطیل می شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از آنالیز و پالایش مراکز آموزشی خبر داد و گفت: از مراکز موفق که بتوانند ارتقاء در سطح بندی داشته باشند تقدیر شده و مراکز ضعیف در صورت عدم رفع مشکلات تعطیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی محمدحسین امید در چهل و یکمین گردهمایی روسای مراکز آموزشی عملی کاربردی استان مرکزی با اشاره به وضعیت کنونی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه توانسته سهم خوبی در جذب جوانان مشتاق تحصیل به دست آورد و در این حوزه در حال رقابت با دانشگاه های نظری است.

وی افزود: در طرح پالایش و ساماندهی مدرسان علمی کاربردی از ۹۳ هزار مدرس در تمام مقاطع در کشور به ۳۵ هزار مدرس تایید شده رسیده ایم که این مدرسین تمام صلاحیت های علمی و دانشی را دارا هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با افزایش کیفیت در آموزش های مهارتی باید به سمت کاربردی تر شدن رشته های دانشگاهی برویم تا به بتوانیم در راستای کمک به اقتصاد کشور گام برداریم. در این صورت است که دانش آموختگان حرفه ای تر و کاربردی تر در دانشگاه تربیت خواهند شد.

امید ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی آموزش به لحاظ شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش ها برای دانشجویان نیز برنامه هایی خارج از وام شهریه در حال پیگیری هستیم تا شرایط خرید رایانه و استفاده از فضای مجازی برای همه تسهیل شود.

وی اظهار داشت: مراکز آموزشی آنالیز و پالایش خواهند شد و از مراکز موفق که بتوانند ارتقاء در سطح بندی داشته باشند تقدیر  به عمل خواهد آمد و مراکز ضعیف در صورتی که نسبت به رفع مشکلات خود اقدام نکنند، تعطیل خواهند شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن ابراز امیدواری از پذیرش داوطلبان بیشتر نسبت به سال‌های گذشته در سال تحصیلی جدید حتی با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، از روسای مراکز درخواست کرد نسبت به برگزاری هرچه بهتر کلاس‌های مجازی اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار