پرداخت وام قرض الحسنه ۳۰ میلیون تومانی اشتغال روستایی از هفته آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون سرمایه گذاری ، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی گفت: تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه‌ای ۳۰ میلیون تومانی از هفته آینده در ۵ بانک عامل با سود بانکی ۴ درصدی قابل پرداخت است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم منوچهر رزمجو معاون سرمایه گذاری ، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی کشور امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در ارتباط با نحوه تخصیص اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری اظهار کرد: 50 درصد این اعتبارات در بخش کشاورزی، 25 درصد در بخش صنایع و معادن کوچک، 4 درصد در بخش صنایع دستی و فرشهای دست باف، 10 درصد در بخش فناوری و خدمات فناوری اطلاعات و مابقی برای تامین سرمایه درگردش روستائیان و عشایر پرداخت شده است.
وی با اشاره ه اینکه اشتغال روستایی به صورت پایدار دنبال می شود، افزود: اشتغالزایی در بخش روستا با کمک صندوق کارآفرینی امید، بنیاد برکت و بناید علوی پروژه های برای اشتغالزایی در میان جوامع روستایی و عشایر و برای 3 تا 4 هزار نفر شغل ایجاد شده است.
معاون سرمایه گذاری ، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی کشور ادامه داد: بر اساس قانون بودجه جاری 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان تعلق میگیرد و سقف تسهیلات از 10 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: این تسهیلات برای رفع مشکلات روستائیان و ایجاد مشاغل کوچک پرداخت میشود.
پروژه‌های روز ملی روستا به صورت ویدئو کنفرانس توسط روحانی افتتاح می‌شود
رزمجو در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: این تسهیلات از هفته آینده در 5 بانک عامل کشاورزی، رفاه، ملت، ملی و صادرات به صورت قرض الحسنه و با سود بانکی 4 درصدی قابل پرداخت است.
اینم مقام مسئول  گفت: این تسهیلات بانکی صرفا به روستائیان ساکن، نیازمندی پرداخت می شود که از خدمات نهاد های حمایتی مانند کمیته امداد استفاده نمی‌کنند.
رزمجو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: این تسهیلات با حداقل ضمانت و با یک ضامن قابل پرداخت است و دهیاری ها افراد متقاضی را به فرمانداری ها معرفی می‌کنند تا برای دریافت وام به بانکها مراجعه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار