آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کاردانی نظام جدید از دوشنبه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کاردانی نظام جدید از هفته آینده دوشنبه ۲۱ مهر ماه خبر داد.

 

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان ثبت نام پذیرفته شدگان کاردانی نظام جدید اظهار کرد: نتایج نهای کنکور فنی و حرفه‌ای چهارشنبه ۱۶ مهر ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

او بیان کرد: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته با آزمون و در ۲۸ رشته صرفا با سوابق تحصیلی صورت گرفت.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: در پذیرش نهایی کنکور فنی و حرفه ای ۸۹ هزار و ۹۲۳ نفر قبول شدند. از این تعداد قبول شده نهایی ۵۲ هزار و ۲۶۲ نفر مرد و ۳۷ هزار و ۶۶۱ نفر زن هستند. بر این اساس ۵۸.۱ درصد قبول شدگان مرد و ۴۱.۹ درصد زن هستند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: از قبول شدگان، ۶۲ هزار و ۴۴۵ نفر در رشته های با آزمون و مابقی در رشته های بی آزمون پذیرش می شوند. ۶۹.۴ درصد ظرفیت به رشته های با آزمون و ۳۹.۶ درصد سهم رشته های بدون آزمون است.

زرین آمیزی درباره زمان ثبت نام پذیرفته شدگان گفت: ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام‌جدید از دوشنبه ۲۱ مهر آغاز می‌شود. متقاضیانی که اسامی آن‌ها به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی این دوره اعلام شده است، لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام از فردا شنبه ۱۹ مهر ۹۹ به سایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نشانی www.tvu.ac.ir یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش اضافه کرد: در صورت نبودن برنامه زمانی خاص در سایت آموزشکده یا موسسه محل قبولی، پذیرفته‌شدگان لازم است با توجه به نشانی و آدرس مؤسسات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام نسبت به شناسایی موسسه محل قبولی خود اقدام و در یکی از روز‌های دوشنبه ۲۱ مهر و یا سه‌شنبه ۲۲ مهر با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند و مراجعه نکردن به موقع پذیرفته شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف از تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

او افزود: افرادی که در ردیف پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ (بهمن ماه) قرار گرفته‌اند، باید تا پایان بهمن ماه سال ۹۹ موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر شوند، تا مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل از نیمسال دوم سال جاری باشند و در غیر این صورت قبولی آنان باطل است.

زرین آمیزی اظهار کرد:پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دوره روزانه آزمون کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال ۱۳۹۹ با دادن انصراف قطعی از تحصیل، مجاز به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دوره روزانه آزمون کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال ۱۴۰۰ نیستند.

 مدارک لازم برای ثبت نام از پذیرفته‌شدگان

۱- اصل مدرک دیپلم یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی از شاخه‌های کار و دانش و یا فنی و حرفه‌ای از محل تحصیل مبنی بر گذراندن کلیه واحد‌های درسی، کارورزی و کارآموزی در دوره سه ساله تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ که به تایید رئیس موسسه محل تحصیل رسیده باشد.

تبصــره: با توجه به اینکه مطابق ضوابط به دانش آموزان و هنرجویان سال آخر کار و دانش و یا فنی و حرفه‌ای به شرط اخذ دیپلم تا تاریخ ۹۹/۱۱/۳۰ اجازه انتخاب کدرشته‌های تحصیلی نیمسال دوم داده شده است، لذا ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته-شدگان آن دسته از کدرشته‌های تحصیلی‌که پذیرش آن مربوط به نیمسال دوم سال‌تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می‌باشد، بشرط اخذ مدرک تحصیلی دیپلم تا تاریخ ۹۹/۱۱/۳۰ بلامانع است.

۲- اصل مدرک دیپلم متوسطه و یا گواهی موقت پایان تحصیلات متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه متناسب با نوع رشته قبولی.

۳- اصل مدرک دیپلم شاخه نظری نظام آموزش جدید (نظام ۳-۳-۶) یا نظام سالی واحدی و یا ترمی واحدی و یا گواهی موقت پایان تحصیلات متناسب با نوع رشته قبولی (متقاضیان دیپلم شاخه نظری نظام سالی واحدی و یا ترمی واحدی می‌بایست در زمان ثبت نام علاوه بر مدرک دیپلم، مدرک پیش دانشگاهی نیز ارائه کنند).

۴- ارائه رسید درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم که از دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک اقدام شده است.

۵- اصل شناسنامه و دو برگ فتوکپی از تمام صفحات آن.

۶- اصل کارت ملی و دو برگ فتوکپی از پشت و روی آن

۷- شش قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ تهیه شده در سال جاری.

۸- مدرکی که وضعیت نظام وظیفه برادران را با توجه به بند مقرارت وظیفه عمومی مندرج در صفحات ۳ و ۴ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی نظام‌جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال ۱۳۹۹ مشخص کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار