سرقت 700 میلیونی هکرهای عابر بانک

دسته ها: اخبار حوادث اخبار

سه مرد که با دستکاری دستگاه کارتخوان 700 میلیون تومان از دارندگان کارت‌های اعتباری سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ محمدی کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این باره گفت: پانزدهم تیر امسال 11 فقره پرونده که درآن از حساب شهروندان برداشت شده بود، به پلیس فتا ارسال شد. در تحقیقات ماموران مشخص شد کارت بانکی این افراد نزد خودشان بوده و برخی از آنان رمز دوم نیز نداشته‌اند، اما نمی‌دانند چه طور و چه کسی توانسته به حساب آنها نفوذ و موجودی حسابشان را خالی کند. در ادامه مشخص شد برداشت از این حساب‌ها در شهرهای مشهد، زاهدان، تهران و ساری انجام شده است.

دستگیری 3 هکر

وی اضافه کرد: جستجو‌ها ادامه داشت تا این که ماموران فتا ردپای سه مردرا که با نفوذ به حساب بانکی شاکیان، از آنها سرقت کرده بودند، به دست آوردند. متهمان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و سه ماه پس از وقوع سرقت‌ها، دستگیر شدند.

متهمان با انتقال به پلیس فتا در بازجویی اعتراف کردند 11 فقره برداشت از حساب شهروندان داشته‌اند و از این طریق 320 میلیون تومان سرقت کرده‌اند.

تحقیقات نشان می‌داد متهمان سابقه‌دار بوده‌اند و حتی یکی از آنها پیش از این سه بار توسط پلیس فتا دستگیر شده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: کارآگاهان فتا در بررسی سیستم‌های رایانه‌ای و تجهیزات این افراد به اطلاعات 30 حساب بانکی دیگر نیز دست یافتند که در ادامه مشخص شد این افراد در مجموع 41 فقره سرقت از حساب شهروندان و برداشت مبلغ 700 میلیون تومان از حساب این افراد اقدام کرده‌اند.

کاکوان با بیان این که برخی از مالباختگان متوجه برداشت از حساب خود نشده و برخی دیگر نیز موضوع را به پلیس گزارش نکرده بودند، اضافه کرد: پلیس فتا اکثر مالباختگان را شناسایی کرده و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

شگرد مجرمان

وی درباره شیوه سرقت متهمان گفت: سارقان در فروشگاهی دستگاهی کارتخوان نصب و با اعمال تغییرات و دستکاری در سیستم کارتخوان، کاری کرده بودند تا اطلاعات روی کارت در حافظه دستگاه ذخیره و قابل انتقال به کارتی دیگر باشد. پس از کپی کردن اطلاعات کارت، کارتی مشابه عابر بانک مالباخته طراحی می‌کردند و برای دستیابی به رمز کارت این افراد، به بهانه کوتاه بودن سیم دستگاه کارتخوان یا به بهانه‌های دیگر از مشتری می‌خواستند رمزکارتش را اعلام کند تا خودشان نسبت به وارد کردن آن اقدام کنند. پس از آن با به دست آوردن رمز کارت این افراد در فرصتی مناسب از حساب شهروندان برداشت می‌کردند.

کاکوان با هشدار به شهروندان از آنها خواست چنانچه قصد خرید از طریق دستگاه‌های کارتخوان را دارند، رمز را خودشان وارد و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنند.

اخبار حوادث اخبار