شرط پرداخت وام شهریه به دانشجویان شاغل شهریه پرداز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

زمان بندی اعطای وام های دانشجویی به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد و در این بخشنامه شرط ارائه وام شهریه به دانشجویان شاغل شهریه پرداز اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه دانشجویی (پورتال) برای ثبت تقاضای دانشجویان از  ۹۹/۰۷/۱۵ تا پایان نیم‌سال تحصیلی جاری فعال است و براساس بخشنامه صندوق رفاه ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند.

در این بخشنامه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاکید شده است: اولویت های پرداخت وام به دانشجویان، ذیل شرایط اعطای هر وام در آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت ذکر شده و شایسته است در تنظیم و ارسال درخواست‌ها مد نظر قرار گیرد.

همچنین پرداخت وام (ودیعه) مسکن متأهلی به تمام دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جاری از طریق بانک طرف قرارداد صندوق انجام و شیوه نامه اجرایی آن متعاقباً به مراکز ارسال خواهد شد.

این بخشنامه در خصوص وام شهریه آورده است: پرداخت وام شهریه به تمام دانشجویان واجد شرایط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از سال تحصیلی جدید مستقیماً از طریق صندوق رفاه دانشجویان انجام می گیرد و می بایست تقاضای دانشجویانی که قبلاً از خدمات بانک طرف تعهد صندوق استفاده کرده اند و درخواست مجدد برای بهره مندی از خدمات آن بانک در سال تحصیلی جدید را دارند، طی لیستی جداگانه به صندوق ارسال شود.

در ادامه این بخشنامه آمده است: پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه‌پرداز شاغل پس از بهره‌مندی دانشجویان غیر شاغل امکان پذیر است. لذا دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می توانند در صورت وجود اعتبار مازاد وام شهریه، پس از هماهنگی و أخذ مجوز از صندوق، درخواست دانشجویان شهریه پرداز شاغل را نیز طی لیست جداگانه‌ ارسال کنند.

همچنین دریافت مدارک و مستندات وام ضروری و سند تعهد دانشجو از جمله ضرورت های دریافت وام ها است و شایسته است به منظور  حمایت از دانشجویان و همکاری با آنان ترتیبی اتخاذ شود تا در ایام تداوم شیوع بیماری کرونا به نحو مقتضی مدارک و مستندات مربوطه از دانشجویان متقاضی وام دریافت شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار