اقدام مجلس برای تسهیل شدن استخدام معلمان حق‌التدریس

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از اقدام مجلس برای تسهیل شرایط برای استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد .
مهدی شریفیان در گفت و گو با پارس نیوز اظهار کرد: تشکیل کلاس‌های ۴۰ تا 50 نفره  و دو شیفت شدن برخی مدارس، به دلیل کسری نیروی انسانی است و هم اکنون کمبود بیش از ۱۹۰ هزار معلم، از ضعف هدفگذاری برای جذب نیروی انسانی حکایت دارد، چراکه چندین سال است در آموزش و پرورش سالانه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نیرو بازنشسته می شوند و در نقطه مقابل، فقط ۵ تا ۱۰ هزار نیرو از دانشگاه فرهنگیان یا مجاری دیگر به استخدام آموزش و پرورش درمی آیند و عجیب تر آنکه در چند سال گذشته از استخدام نیروی لازم در آموزش و پرورش جلوگیری و سیاستهای متناقضی در این حوزه اعمال شد که می توان به سیاست کاهش جمعیت معلمان اشاره کرد که علی اصغر فانی، وزیر اسبق آموزش و پرورش معتقد بود؛ می توان با تعداد ۷۰۰ هزار نفر فرهنگی، آموزش وپرورش را اداره کرد. به هر روی با استخدام معلمان حق التدریس و نهضت سواد آموزی می توان به جبران این کاستی ها در این حوزه کمک نمود.
وی از تسهیل شرایط  برای استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: تعیین تکلیف قانون استخدامی برای این گروهها با اصلاحاتی، مسیر را برای ورودشان به بدنه آموزش و پرورش آسان تر کرده است و بر این اساس، عبارت «پس از شرکت در آزمون داخلی که توسط آموزش‌وپرورش برگزار می‌گردد» حذف شده است.
به گفته وی، یکی از راهکارهایی که همواره برای جبران این کمبود در نظر گرفته شده است برگزاری آزمون استخدامی میان نیروهای حق التدریس است تا به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار