رشد ۱۰ درصدی پذیرش در رشته‌های کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در سال تحصیلی جدید ۸۰ درصد دانشجویان ثبت نامی در رشته‌های کاردانی هستند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی آن هستیم.

ابراهیم صالحی عمران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: درسال تحصیلی جدید ۸۰ درصد دانشجویان ثبت نامی در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته بوده‌اند، بنابراین در رشته‌های کاردانی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی هستیم.

وی ارتقای مهارت برای کمک به اقتصاد کشور را هدف و رسالت عمده دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مأموریت گرا عنوان کرد و گفت: این دانشگاه رابطه تنگاتنگی با بازار تولید و کار دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی دارای ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده در سراسر کشور است  گفت: این دانشگاه در سطح کشور جمعیت ۱۵۰ هزار دانشجو را شامل می‌شود.

وی با اشاره به قدمت دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های حضوری و رایگان آموزش عالی کشور برای انتقال مهارت بوده و جز دانشگاه‌های مأموریت گرا برای مهارت آموزی و کمک برای ایجاد اشتغال و تولید به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ارتقای مهارت برای کمک به اقتصاد کشور را هدف و رسالت عمده دانشگاه فنی و حرفه‌ای که یک دانشگاه مأموریت گرا، محسوب می‌شود، عنوان کرد و افزود: دانشگاه رابطه تنگاتنگی با بازار تولید و کار دارد از سوی دیگر بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس این دانشگاه به صورت آزمایشگاهی و کارگاهی آموزش داده می‌شود لذا فارغ‌التحصیلان قبل از بازار کار مهارت‌ها را آموخته و در نتیجه شانس بیشتری برای اشتغال دارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار