برنامه جدید محیط زیست برای استخدام ۵۰۰ محیط‌بان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از برنامه‌ جدید این سازمان برای استخدام ۵۰۰ محیط‌بان خبر داد و گفت: این موضوع در مذاکراتی با رئیس سازمان اداری و استخدامی مطرح شده است.
جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین اقدامات برای ساماندهی وضعیت محیط‌بانان، اظهار کرد: طی صحبت‌هایی که به تازگی با آقای کلانتری رئیس سازمان محیط زیست داشتیم، او گفت که در مذاکراتی که با آقای انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی داشته، به دنبال راهی بوده که محیط‌بانان طرحی، پیمانی شوند.
وی افزود: بر همین اساس، ما نیز اسامی 500 محیط‌بان طرحی را پس از شناسایی از لحاظ توانمندی و کارآیی، به آقای کلانتری اعلام کرده‌ایم و او نیز در نامه‌ای به رئیس سازمان اداری و استخدامی، اسامی این افراد را برای طی مراحل قانونیِ پیمانی شدن آنها، اعلام کرده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به جزئیاتی از نحوه به‌کارگیری محیط‌بانان طرحی اشاره کرد و گفت: برخی محیط‌بانان به صورت طرحی با یگان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کنند، اینها را نه آموزش می‌دهیم و نه حتی گزینش هم می‌کنیم.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: حتی در جریان استخدام و دعوت به کار آنها نیز نیستیم، حکم استفاده از سلاح هم به محیط‌بانان طرحی نمی‌دهیم، به عنوان مثال طرحی محیط زیستی در استانی پیش می‌آید و در آن استان مورد نظر به فراخور کار، از محیط‌بانان به صورت مشارکت در طرح، استفاده می‌شود که به آنها محیط‌بانان طرحی گفته می‌شود.
محبت‌خانی با بیان اینکه محیط‌بانانِ طرحی فقط لباس محیط‌بانی می‌پوشند و درجه هم ندارند، گفت: قرارداد طرحی این محیط‌بانان سالی یک بار، براساس ضوابط و نیاز طرح، تمدید می‌شود، پس از پایان طرح نیز همکاری آنها قطع می‌شود و تعهدی نیز نسبت به آنها وجود ندارد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بیمه محیط‌بانان طرحی را با دشواری‌های بسیار توانستیم پیگیری کنیم و انجام شده است؛ تمام محیط‌بانان “طرحی” در مدت اجرای طرح، بیمه هستند و امروز هیچ محیط‌بانی، اعم از طرحی و قراردادی بدون بیمه نداریم.
محبت‌خانی، تعداد محیط‌بانان طرحی را حدود 500 تن اعلام کرد و افزود: در صدد هستیم به محض اینکه نیروی انسانی ما در یگان حفظت محیط زیست تکمیل شود، از بین واجدان شرایط، تعدادی از آنها را به عنوان محیط‌بان قراردادی به‌کارگیری کنیم.
وی اضافه کرد: بنده به هیچ‌وجه محیط‌بان طرحی را قبول ندارم، محیط‌بان یا قراردادی است و یا اصلا نباید به‌کارگیری شود، زیرا معتقدم اینها نباید محیط‌بانی را ادامه دهند، یا باید قراردادی باشند و یا اصلا به‌کارگیری نشوند، این نیروهای طرحی کار را برای ما سخت کرده‌اند، به اینها درجه و اسلحه هم تعلق نمی‌گیرد و آموزش هم ندیده‌اند و برای گزینش هم با ما در یگان حفظت محیط زیست هماهنگ نمی‌شود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه محیط‌بان طرحی خوشایند نیست و باید بتوانیم از نیروهای طرحی استفاده کرده و افراد کارآمد و توانمند را به عنوان محیط‌بان قراردادی به‌کارگیری کنیم، اظهار کرد: محیط‌بان‌های طرحی حقوق‌ و مزایای‌شان 50 درصد محیط‌بانان رسمی و قراردادی است که باید این وضعیت ساماندهی شود.

محبت‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: در بین محیط‌بانان طرحی، افرادی هستند که قابلیت رسمی و یا حتی قراردادی شدن نیز هستند که باید شرایطی برای فراهم شود تا از این افراد به عنوان نیروهای رسمی و قراردادی استفاده کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار