تعیین تکلیف استخدام آموزشیاران در انتظار نظر مجلس است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس سازمان نهضت سوادآموزان به تشریح وضعیت برگزاری کلاس‌های درس سوادآموزان و فعالیت آموزشیاران در دوره جدید پرداخت.

شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند برگزاری کلاس‌های سوادآموزان در ایام کرونا بیان کرد: با توجه به این شرایط و با هدف جذب حداکثری سوادآموزان زمان برگزاری کلاس‌ها را یک ماه به تاخیر انداختیم و دوره جدید از اواخر آذر تشکیل خواهد شد؛ همچنین بخشی از دوره های سوادآموزان از سال ٩٨ باقی مانده بود که باید به اتمام می رساندیم.

او ادامه داد: برای آموزش سوادآموزان در دوره جدید در مناطقی که ستاد ملی کرونا اجازه دهد، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم است البته علاوه بر آن آموزش‌های تلویزیونی در سطح استانی و سراسری همچنین رادیویی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها آموزش تلویزیونی در شبکه‌های استانی برای سوادآموزان در حال پخش است، گفت: آموزش‌ها در سطح ملی هم از اواخر آذر پخش خواهد شد علاوه بر آن شبکه تحت وب مشابه شبکه شاد هم داریم که امکان آموزش در کلاس‌های مجازی را برای سوادآموزان را فراهم کرده است.

محمدزاده تصریح کرد: امسال تفاوت دیگری که نسبت به سال های گذشته داریم پخش آموزش تلویزیونی دوره انتقال از طریق آموزش های تلویزیونی است.

وضعیت تعیین تکلیف ۶ هزار نیروی آموزشیار نهضت

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره وضعیت استخدام آموزشیارانی که در آزمون تبدیل وضعیت پذیرفته نشده اند، گفت: تعیین تکلیف ۶ هزار آموزشیاری که در آزمون پذیرفته نشده اند در انتظار نظر مجلس است و باید ببینیم که چه برنامه ای در این مورد دارند.

او افزود: نظر و ترجیح آموزش و پرورش برگزاری آزمون مجدد برای این آموزشیاران بود اما محلی به عنوان دیماه قانونگذار این موضوع را منتفی کرد و بابد ببینیم نتیجه نهایی چه خواهد شد.

محمدزاده با اشاره به اینکه در شرایط فعلی آموزشیار جدیدی نیاز نداریم، تصریح کرد: نیروهایی که در آزمون پذیرفته نشده اند می توانند به طور حق التدریس فعالیت داشته باشند و از این بابت مشکلی نداریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار