اشتغالزایی مجدد در پتروشیمی بندر ماهشهر با رونق صنایع تکمیلی

دسته ها: اخبار استان اخبار

نماینده مردم در مجلس گفت: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی و رفع موانع اجرای طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گره گشای بخشی از مسائل اشتغال شهرستان خواهد بود.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب آقاجری نماینده مردم شهرستان بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه ۲۰ آبان ماه ضمن حضور در هفتاد و هشتمین جلسه شورای راهبردی بر ضرورت توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی تاکید کرد.

او افزود: حال که به اعتقاد کارشناسان، ظرفیت جذب نیروی انسانی شرکت‌های پتروشیمی موجود منطقه تکمیل شده است، در صورتیکه هر شرکت بتواند در قالب تکمیل زنجیره محصول خود واحدی پایین دستی احداث کند از این طریق می‌توان امیدوار بود که ظرفیت‌های جدیدی برای ایجاد اشتغال مولد در منطقه ایجاد شود.

آقاجری اظهار داشت: در صورتیکه شرکت‌ها برای احداث صنایع پایین دستی خود نیاز به زمین و مجوز داشته باشند، با همه توان در کنار آن‌ها خواهم بود، البته مدیران سازمان منطقه ویژه با توجه به کمبود زمین در این منطقه برای احداث صنایع جدید، به دنبال طرح توسعه منطقه هستند که در صورت تحقق آن، بستر لازم برای احداث شرکت‌های جدید، جذب سرمایه و اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهم که طرح‌های توسعه متوازن شهرستان را با جدیت و سرعت بیشتری دنبال کنند و در صورت وجود چالش حاضر هستیم در شورای سیاستگذاری شهرستان مسائل آن را مرتفع کنیم.

او در پایان به ظرفیت بلااستفاده ایستگاه قطار ماهشهر هم اشاره کرد و بیان داشت: بسیار خوب است که از این ظرفیت که با کمک صنایع پتروشیمی ایجاد شده بتوانیم قطار‌های مستقیم تهران و مشهد را فعال کنیم، در این خصوص با مسولان راه آهن صحبت کرده ام و پیگیر این اتفاق در شهرستان هستم.

اخبار استان اخبار