ارائه گواهی کسر از حقوق برای دریافت وام دانشجویی لغو شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: با توجه به شرایط کرونایی برای سال تحصیلی جاری، دریافت گواهی کسر از حقوق لغو و این موضوع به دانشگاه ها بخشنامه شد.

ناصر مطیعی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اضافه شدن شرط صدور گواهی کسر از حقوق برای دریافت وام دانشجویی در آیین نامه جدید پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی گفت: هر بانک و موسسه پولی اعتباری، برای بازگشت منابع خود و ارائه دوباره وام به نسل های بعدی یک ضمانت نامه یا سند تعهد می خواهد.

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان نیز برای بازگشت منابع صندوق و ارائه وام به نسل های بعدی یک ضمانت نامه و یا سند تعهد محضری می خواهد و ضامنین برای اینکه بازگشت منابع را تضمین کنند، گواهی کسر از حقوق ارائه می دهند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود:  با توجه به شرایط کرونایی برای سال تحصیلی جاری، دریافت گواهی کسر از حقوق لغو و به دانشگاه ها نیز بخشنامه شد بنابراین برای سال تحصیلی جدید این مشکل حل شد.

به گزارش مهر، به گفته دانشجویان در گذشته با ارائه‌ سند تعهد محضری و امضای ضامن دانشجو می‌توانست از صندوق وام دریافت کند اما در مصوبات جدید علاوه بر تعهد محضری ضامن مورد نظر، دانشجو باید گواهی کسر از حقوق ۳۰ میلیون تومانی به صندوق ارائه دهد تا دانشجو مجاز به اخذ وام شود.

با اضافه‌ شدن این شرط و با توجه به مشکلات موجود در صدور گواهی کسر از حقوق برای کارمندان از جانب نهادهای محل خدمت مشکلاتی برای تعداد زیادی از دانشجویان بوجود می آید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار