بررسی تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت در مجلس/ آموزش و پرورش ٢۵٠ هزار نیروی انسانی کمبود دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

فلاحی با اشاره به کمبود ٢۵٠ هزار نفری نیروی انسانی در آموزش و پرورش از تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش خبری عصرگاهی شبکه خبر با اشاره به وضعیت تعیین تکلیف نیرو‌های نهضت سوادآموزی در مجلس بیان کرد: حدود ٢ ماه پیش مصوبه‌ای در مجلس به تصویب رسیده و این طرح در صحن، رای آورده بود و به کمیسیون هم ارجاع داده شده بود تا نحوه عملیاتی شدن آن در کمیسیون بررسی شود، بر این اساس در کمیته‌ آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چگونگی عمل به طرح آن در حال بررسی است.

او ادامه داد: آموزشیاران نهضت براساس امتیازاتی که به دست آورده اند دسته بندی می‌شوند و این عامل در افراد متفاوت است و تمهیدات در نظر گرفته شده برای تعیین تکلیف آن‌ها در حال بررسی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نیرو‌های نهضتی تا مهر ٩١ تعیین تکلیف و جذب آموزش و پرورش شده اند، گفت: برای نیرو‌های بعد از این ایام در حال بررسی وضعیت آن‌ها هستیم و هر تصمیمی که در مجلس بگیریم باید در شورای نگهبان هم به تصویب برسد.

فلاحی با اشاره به اینکه ۱۹۷ هزار کمبود معلم در آموزش و پرورش داریم، اظهار کرد: با احتساب کمبود نیرو‌های پشتیبانی و معلم در مجموع ٢۵٠ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش کمبود وجود دارد بنابراین دولت باید به این وزارتخانه کمک کند و ما هم کمک می‌کنیم که از بلاتکلیفی در بیاید.

او تصریح کرد: البته دانشگاه فرهنگیان هم تربیت نیروی لازم برای آموزش و پرورش را بر عهده دارد و تا سال ١۴٠۴ کمبود معلم رفع می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار