پذیرش بدون کنکور در رشته‌های کم متقاضی ارشد ۹۹ به زودی شروع می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به بیان توضیحاتی درباره پذیرش بدون کنکور در رشته‌های کم متقاضی ارشد ۹۹ پرداخت.

 

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تصمیمات برای جذب دانشجوی کارشناسی ارشد بدون کنکور اظهار کرد: امسال مقرر شده است تا پذیرش داوطلبان در برخی رشته‌های کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور انجام شود.

زرین آمیزی اظهار کرد: این تصمیم بر اساس مصوبه ستاد کرونا، در برخی رشته‌های کارشناسی ارشد انجام خواهد شد و پذیرش داوطلبان بدون کنکور صورت خواهد گرفت، یعنی پذیرش بدون کنکور در رشته‌هایی انجام خواهد شد که داوطلب آن‌ها بسیار کمتر از ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ها برآورد شود.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش درباره شیوه پذیرش نیز گفت: متقاضیان بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می شوند. با برگزاری کنکور ارشد و اعلام نتایج نهایی ظرفیت برخی رشته های خالی مانده است.  بررسی رشته ها و میزان ظرفیت در حال انجام و نهایی شدن است و به زودی سازمان سنجش جزئیات را برای ثبت نام اعلام خواهد کرد.

زرین آمیزی در ادامه تاکید کرد: این متقاضیان ورودی بهمن دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد خواهند بود.

گفتنی است، ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از روز یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹ آغاز می شود. این مهلت در روز یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹ پایان می یابد. ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) متقاضی ثبت نام در این آزمون شوند.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است از روز دوشنبه ۳ خرداد تا چهارشنبه ۵ خرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار