ایجاد ۱۵۰ هزار شغل برای جامعه هدف کمیته امداد از ابتدای سال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه آمار اشتغال مستقیم ایجاد شده از ابتدای سال تا کنون از ۱۱۰ هزار نفر عبور کرده است، گفت: ۴۰ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در حاشیه برنامه اشتغال مشغول به کار شده اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الله عبدالملکی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ای که داریم، تا انتهای سال، ۲۰۰ هزار نفر فرصت شغلی مستقیم را هدف گذاری کرده ایم که اگر شبکه بانکی همکاری کند، این آمار محقق خواهد شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از اعلام آمادگی کمیته امداد برای پذیرش مسئولیت اشتغال خرد روستایی و خانگی کل کشور گفت و بیان کرد: با آغاز مجلس یازدهم، طی مکاتبه‌ای که رئیس کمیته امداد با ریاست مجلس انجام داد، اعلام شد کمیته امداد آماده است این مسئولیت ملی و سنگین را بپذیرد و در مقابل آن پاسخگو باشد به شرط آنکه اختیارات و منابع مورد نظر در اختیار کمیته امداد قرار گیرد.
وی افزود: همچنین این مسئله در خدمت معاون اول رئیس جمهور مطرح و اعلام شد در صورتی که منابع مورد نیاز که موجود است و نیازی هم به منابع جدید نیست، در اختیار کمیته امداد قرار گیرد، این آمادگی وجود دارد که سالانه ۵۰۰ هزار عنوان شغلی در بخش مشاغل خانگی و خرد روستایی ایجاد شود که در صورت تحقق این امر مهم، عملکرد اشتغال کشور به طور کلی ۱۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
عبدالملکی با اشاره به اینکه نهاد تصمیم گیرنده در این زمینه شورای عالی اشتغال کشور است، بیان کرد: این شورا در دو هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد و اگر این مسئله در آن شورا تصویب شود، ان شاء الله از سال ۱۴۰۰ کمیته امداد متولی اشتغال خانگی و خرد روستایی کل کشور خواهد بود. ویژگی کمیته امداد در این زمینه آن است که مخاطبان این دو گروه شغلی، عمدتا محرومان هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار