۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خوزستان جذب بازار کار شده‌اند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آخرین آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای نشان‌دهده این است که بین ۷۵ تا ۸۰ درصد از این افراد جذب بازار کار شده‌اند.

سید بهزاد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اخیرا وزیر علوم به دانشگاه‌های سراسر کشور نامه‌ای مبنی بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ارسال کرده است. با توجه به اینکه ظرفیت خوبی برای مهارت‌آموزی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد و از طرفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، از روسای دانشگاه‌های بزرگ خواسته شده تا از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

وی افزود: اکنون بسیاری از دانشگاه‌های کشور ظرفیت خالی دارند. با توجه به اینکه از جمعیت دانشجویی نسبت به سال‌های گذشته کم شده است، اغلب افراد به دنبال رشته‌هایی هستند که بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی به اشتغال بپردازند و به نوعی آینده شغلی ‌آن‌ها تضمین شده باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان افزود: ماهیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به گونه‌ای است که مهارت لازم برای اشتغال را در دانشجو به وجود می‌آورد. طی چند سال گذشته وزارت علوم توجه ویژه‌ای به توسعه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرده است. با توجه به نوع آموزش و ماهیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای که ۷۰ درصد مهارتی و ۳۰ درصد تئوری است، این توانمندی را در فارغ‌التحصیلان ایجاد می‌کند تا پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار شوند. البته بسیاری از این فارغ‌التحصیلان نیز پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان کارآفرین به اشتغال می‌پردازند.

علوی در پایان با اشاره به سهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تربیت دانشجویان متخصص، گفت: آخرین آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، نشان‌دهده این است که بین ۷۵ تا ۸۰ درصد از این افراد جذب بازار کار شده‌اند. امسال نیز رشته‌های متنوع دیگری پیش‌بینی شده تا برای سال آینده به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه شوند. خوشبختانه استقبال دانشجویان از رشته‌های جدید همواره خوب بوده و در نهایت امیدواریم وضعیت کنونی بهبود یابد تا بتوانیم از ظرفیت کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای آموزش‌ عملی دانشجویان استفاده کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار