کمبود ۱۰۰ هزار نیروی پرستاری در کشور/ آغاز پرداخت فوق العاده ویژه خبر خوش برای پرستاران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور از آغاز پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران از اول دی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  شمس الدین شمسی رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور در برنامه صبح بخیر ایران اظهار کرد:  به ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار پرستار نیاز داریم تا کمبودها برطرف شود و مجوز جذب ۳۰ هزار نیروی جدید صادر شده است و امیدواریم زودتر این نیرو ها جذب شوند.

وی با اشاره به پرداختی پایین پرستاران اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات پرستاران پرداخت هاست و انتظار داریم اصلاح نظام پرداخت صورت بگیرد، ما گروه های مختلف در نظام سلامت داریم و عظیم ترین بخش را پرستاران تشکیل می دهند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: کار پرستاران در بحران کرونا ۲ برابر کار کرده است اما پرداختی ها نصف شده است و مسئولان علت آن را کاهش درآمد بیمارستان ها عنوان کرده اند ‌و این موضوع باید مرتفع شود  چرا که متاسفانه در دوران کرونا کارانه دریافتی پرستاران نصف شده است.

شمسی خبر خوشی به پرستاران داد و افزود: صدور احکام فوق العاده ویژه در برخی دانشگاه های علوم پزشکی آغاز شده است و پرداخت آن از اول دی به تدریج آغاز می شود که خبر خوشی برای پرستاران در روز پرستار است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور بیان کرد: قانون تعرفه گذاری پرستاری از ۱۳ سال پیش تاکنون اجرایی نشده است و اگر نظام فی فور سرویس همچنان اجرایی می شود باید پرستاران هم مطابق همین نظام پرداخت دریافتی داشته باشند.

شمسی ادامه داد: قانون ارتقای بهره وری اجرا شده اما کامل اجرایی نشده است و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران باید محقق شود.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور اظهار کرد: از مردم به دلیل رعایت ها و همراهی ها مدافعان سلامت قدردانی می کنیم و باید توجه داشت که دورهمی یلدا دغدغه پرستاران و مدافعان سلامت است و باید برای حفظ سلامت خودمان و کاهش کار مدافعان سلامت امسال دورهمی شب یلدا را کنار بگذاریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار