اختصاص ۱۵۰۰ سهمیه استخدامی در وزارت کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با تاکید بر لزوم توجه به نیرو‌های جوان و توانمند درون سازمانی گفت: براساس دستور وزیر کشور ۱۵۰۰ سهمیه استخدامی وزارت کشور، برای تامین نیرو‌های بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها اختصاص یافته است.

طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جواد ناصریان در نشست ویدئوکنفرانس وزیر کشور با استاندار، معاونین و فرمانداران هرمزگان گفت: یکی از مشکلات فرمانداری‌ها از جمله فرمانداری‌های استان هرمزگان ترمیم ساختار این فرمانداری‌ها بود که در دولت تدبیر و امید حسب دستور وزیر کشور، ۱۲ فرمانداری استان هرمزگان از درجه ۲به ۱، ۳به ۲ و ۴به ۳و۲ ارتقا یافتند.

وی افزود: همچنین ۱۲ پست معاون فرماندار و ۱۰ پست رئیس اداره در مجموعه فرمانداری‌های استان هرمزگان افزایش پیدا کرد.

ناصریان با بیان اینکه پیش از دوره وزارت دکتر رحمانی فضلی، ۴۴درصد پست‌های وزارت کشور در اختیار نیرو‌های برون سازمانی بود، اظهار کرد: با پیگیری و دستور وزیر کشور این میزان از ۴۴ درصد به ۹ درصد رسیده است. همچنین دستور وزیر کشور بر این است که این میزان را تا پایان دولت به حداقل برسانیم.

وی در همین راستا بر لزوم توجه به نیرو‌های جوان و توانمند درون سازمانی تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در ادامه درخصوص پیگیری تخصیص اعتبارات استانداری‌ها گفت: با پیگیری‌های وزیر کشور از شخص رئیس جمهور، اعتبارات استانداری ها، نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش مناسبی داشته برای مثال این افزایش در استانداری هرمزگان ۶۸ درصد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ضعف‌های اعتباری مجموعه فرمانداری‌ها و بخشداری ها، انتظار می‌رود که استانداران به نحو مطلوب و متناسب با شرایط بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها این اعتبارات را توضیح کند.

ناصریان در خصوص سازماندهی نیروی انسانی استان هرمزگان گفت: نسبت شاغلین بخشداری‌ها به پست‌های سازمانی آن‌ها ۷۱درصد است که انتظار است استاندار محترم و معاونین ایشان در ترمیم نیروی مورد نیاز اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در خصوص سهمیه استخدامی وزارت کشور گفت: براساس دستور وزیر کشور ۱۵۰۰ سهمیه استخدامی وزارت کشور، برای تامین نیرو‌های بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها اختصاص یافته است که ۵۲ سهیمه برای استان هرمزگان است و پیش بینی شده است این نیرو‌ها در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مشغول به کار شوند.

ناصریان تاکید کرد: حتما باید به نیرو‌های استخدامی جدید در قالب آموزش‌های دوره‌ای در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها آموزش‌های لازم داده و سپس به کار گرفته شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار