تکذیب خبر دستورالعمل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی غیررسمی به رسمی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که دستورالعمل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی غیررسمی به رسمی که در فضای مجازی منتشر شده جعلی است و چنین موضوعی صحت ندارد.
به گزارش از سازمان اداری و استخدامی، طی چند روز گذشته متنی جعلی در فضای مجازی تحت عنوان «دستورالعمل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی غیررسمی به رسمی» در حال دست‌به‌دست‌شدن است که با جعل و تحریف ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی کشور پیرو «قانون تفسیر بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران» و تغییر تاریخ و جابه‌جا کردن عنوان «نیروی شرکتی» به جای «ایثارگران»، سعی در دست‌یابی به مقاصد خود دارند.
روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که این خبر جعلی است و در واقع تحریف ابلاغیه رسمی سازمان اداری و استخدامی در تاریخ ۲۵ آذرماه است.

به گزارش سازمان اداری و استخدامی ۲۵ آذرماه سال جاری بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های مشمول قانون برنامه پنجم توسعه ابلاغ کرد. این بخشنامه در ارتباط با سوالات مطرح شده درباره بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه است که در آن آمده است «دستگاه‌های اجرائی موظفند حداقل ۲۵ درصد نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمونی تأمین و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کند. پنج درصد سهمیه استخدامی به سایر جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص می‌یابد. در مواردی که نیاز به تخصص دارد شرایط علمی لازم الرعایه است.»

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار