سهمیه کنکور ایثارگران تغییر نمی کند/مخالف کاهش سهمیه هستیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: مجلس به طور جدی مخالف تغییر سهمیه کنکور جامعه شاهد و ایثارگر است و بنایی برای کاهش سهمیه‌ها ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری بدون احتساب سهمیه گفت: متاسفانه در جامعه ما تفکری مبنی بر ناحق بودن استفاده از سهمیه برای فرزندان شاهد و ایثارگر جا افتاده که رواج این تفکر ناشی از اقدامات مسئولین و تصویب قوانین غیرقابل اجرا است.

وی افزود: جامعه ما قدردان قشر ایثارگر است و باید این تفکر که فرزندان شاهد و ایثارگر تنها به جهت کسب سهمیه به درجات برتر علمی دست یافته‌اند زدوده شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به سخنان منصور غلامی وزیر علوم در این مراسم مبنی بر احتمال تغییر میزان سهمیه‌های کنکور جامعه شاهد و ایثارگر بیان کرد: اگر قرار است این سهمیه‌ها بیشتر شود مجلس با آن موافق است اما در صورت اقدام برای کاهش این سهمیه‌ها، فراکسیون ایثارگران مجلس به طور جد با این موضوع برخورد خواهد کرد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس تصریح کرد: کاهش سهمیه ایثارگران در آزمون‌ها و کنکور سراسری خط قرمز مجلس و فراکسیون ایثارگران است و مجلس هیچ بنایی برای تغییر یا کاهش این ایثارگران ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم موضوع کاهش سهمیه‌های ایثارگران را مطرح نکند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار