پرداخت یارانه دستمزد به کارفرما در اندیمشک

دسته ها: اخبار استان اخبار

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اندیمشک از پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایان در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید ناصر حسینی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اندیمشک گفت: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است که هم‌ اکنون در ۹ استان کشور به اجرا درآمده است.

او بیان داشت: یارانه دستمزد وجهی است که از سوی دولت به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار زیر ۳۷ سال به کارفرما پرداخت می‌شود.

حسینی افزود: این طرح اکنون در حال اجراست و به کارآفرینانی که افراد جویای کار را جذب کنند، ۳۰ درصد یارانه دستمزد از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به مدت یک سال پرداخت می‌شود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اندیمشک تصریح کرد: طبق این طرح کارگاه های دارای مجوز و کد بیمه کارگاهی تا سقف پنج برابر میانگین لیست نیروهای بیمه شده خود نزد تأمین اجتماعی در ۱۲ ماه گذشته می‌توانند از این طرح استفاده نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح شرایط سنی برای آقایان حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۳۷ سال تمام و برای زنان سرپرست خانوار نیز حداکثر سن ۴۵ سال تعیین شده است و همچنین افراد واجد شرایط باید دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر باشند.

او گفت: حداکثر بهره‌مندی کارفرمایان از این طرح برای هر فرد ۱۲ ماه تمام است.

اخبار استان اخبار