نتایج نهایی پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها اعلام شد/قبولی ۴۲ هزارنفر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کدرشته محلهای مرحله پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری (بهمن ماه) سال ۱۳۹۹ امروز ۱۷ دی ماه ۹۹ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

وی افزود: ۴۲ هزار و ۶۱ نفر در این مرحله پذیرفته شده اند.

سخنگوی سازمان سنجش اظهار داشت: همه متقاضیانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته‌شده نهایی این مرحله اعلام شده لازم است برای اطلاع از زمان دقیق ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز و نحوه انجام مراحل ثبت نام از روز شنبه ۲۰ دی ۹۹ به سایت دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

یادآوری‌های مهم؛

همه پذیرفته‌شدگان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ دارای مدرک دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه، پیش‌دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی، دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام آموزشی ۳-۳-۶) و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) باشند، در غیر اینصورت مجاز به ثبت‌نام نخواهند بود.

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه این مرحله خواه در رشته قبولی ثبت‌نام کنند و یا نکنند حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به منظور انتخاب رشته‌های دوره روزانه نخواهند بود.

همه پذیرفته‌شدگان باید در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام خویش اقدام کنند عدم ثبت‌نام در زمان مقرر به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

پذیرفته‌شدگان مندرج در این اطلاعیه که قبلاً در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند مطابق ضوابط، قبولی قبلی آنان لغو شده و باید منحصراً در رشته قبولی جدید به تحصیل بپردازند.

این دسته از متقاضیان لازم نیست از محل قبولی قبلی خود انصراف دهند، بلکه با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و توسط مؤسسه محل قبولی مندرج در این اطلاعیه، مدارک ثبت‌نامی افراد از محل قبولی قبلی آنان درخواست می‌شود.

پذیرفته‌شدگان مرد لازم است با توجه به بند «مقررات وظیفه‌ عمومی» مندرج‌ در صفحات ۳ و ۴ دفترچه‌ راهنمای‌ ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی بهمن ماه سال ۱۳۹۹ واجد شرایط لازم بوده و گواهی مربوط به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

از پذیرفته‌شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ارسالی از طرف متقاضیان به این سازمان باشد) و یا مغایرت عنوان دیپلم هستند، صرفاً ثبت‌نام موقت و مشروط بعمل خواهد آمد. این‌دسته از پذیرفته‌شدگان مدارک لازم را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند تا بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد.

متقاضیانی که دارای مغایرت معدل و یا مغایرت عنوان دیپلم هستند باید وضعیت نهایی خود را تا پایان بهمن ماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری کرده و از مراجعه به این سازمان جداً خودداری کنند. درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از روش‌هایی که در انتهای این اطلاعیه اعلام شده با سازمان سنجش مکاتبه کنند.

در هر مرحله از پذیرش (ثبت‌نام‌، پذیرش و یا هنگام تحصیل‌)، چنانچه‌ مشخص‌ شود که‌ متقاضی حقایق‌ را کتمان‌ کرده‌ و یا اطلاعات نادرست ارائه داده و واجد شرایط نبوده، قبولی‌ وی‌ لغو و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

با توجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیک، متقاضیان می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: https://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت‌نام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار