بیشترین بیمه بیکاری برای کدام استان پرداخت شد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون روابط کار وزارت کار درباره صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال و حیات اقتصادی بنگاه های مشکل دار و پایداری تولید گفت: استان خراسان رضوی در بین استان‌های کشور بیشترین حمایت مقرری بیمه بیکاری را از کارگران مشمول این قانون داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  چندی پیش بود که مهدی شکوری, مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی از واریز بیمه بیکاری کرونا برای 90درصد مشمولان خبر دادو گفت: بسیاری از فعالیت اقتصادی و بنگاه های تولید و صنعتی با شیوع کرونا دچار آسیب های اقتصادی شدیدی شدند. تعداد زیادی از شاغلان مراکز تولیدی، صنعتی و کارگاهی بیکار شدند که این بیکاری غیر ارادی و ناشی از شیوع ویروس کرونا بود.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دوران شیوع کرونا از اسفند سال 98 تا پایان اردیبهشت ماه سال 99 پیش بینی شده بود. دولت پس از شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها برای حمایت از معیشت کسانی که بیکار شدند تصمیم گرفت سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری پرداخت کند.

شکوری بیان داشت: برای اسفند 241 هزار نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری بودند که 213 هزار نفر این مقرری را دریافت کردند. مقرری بیمه بیکاری در فروردین و اردیبهشت به ترتیب برای 446 و 331 هزار نفر پرداخت شده است. سر جمع برای بیش از 990 هزار نفر ماه طی این سه ماهه توانسته ایم مقرری بیمه بیکاری پرداخت کنیم.

وی افزود: واریز بیمه بیکاری کرونا برای 90 درصد از مشمولان انجام شده و 10 درصدی که باقی مانده قرار بر این نیست که مقرری بیمه بیکاری پرداخت نشود بلکه اشکالاتی در این مسیر بروز و ظهور پیدا کرده که پس از برطرف شدن این اشکالات مقرری آنان نیزپرداخت می‌شود.

شکوری بیان داشت: عدم ثبت صحیح شماره شبای بانکی در سامانه از سوی بیمه شده، انطباق نداشتن شبای بانکی با کد ملی بیمه شده، اعلام شبای بانکی به نام افراد دیگر خانواده، ثبت شماره حساب کارت بانکی بجای شبای بانکی، مشمول قانون کار نبودن برخی از افراد مثل بیمه رانندگان، کارگران ساختمانی وبیمه های خاص انفرادی و ارسال لیست حق بیمه از سوی کار فرماها در دوران دریافت بیمه بیکاری از جمله این اشکالات است.

وی ادامه داد: وقتی حق بیمه از سوی کار فرما برای فردی واریز می‌شود به منزله اشتغال است بنابراین این عزیزان از لیست سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری حذف شدند. شماره تلفن 1420 مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی برای پاسخگوی برخی سئوالات، ابهامات و راهنمایی هاست.

*صیانت از نیروی کار برای ما مهم است

این میزان پرداختی برای کل کشور بوده است. اما کدام استان بیشترین تعداد بیکاران و متقاضیان بیمه بیکاری را داشته است.

با توجه به اینکه بیشترین نرخ اشتغال در کشور در بخش خدمات است و استان خراسان رضوی دارای بیشترین نرخ اشتغال در حوزه خدمات است. به همین نسبت تعداد زیادی از کارگران در جریان شیوع کرونا, بیکار شدند.

حاتم شاکرمی, معاون روابط کار وزارت کار درباره صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال و حیات اقتصادی بنگاه های مشکل دار و پایداری تولید گفت: استان خراسان رضوی در بین استان‌های کشور بیشترین حمایت مقرری بیمه بیکاری را از کارگران مشمول این قانون داشته است.

شاکرمی با تاکید بر این که خوشبختانه استان خراسان رضوی به دلیل پیگیری استاندار ،نمایندگان و مدیران استانی، نسبت به میانگین کشوری مشکلات کمتری دارد، تصریح کرد: این استان در کاهش واحدهای دارای حقوق معوق با انجام نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید موفق بوده و اقدامات مفید ،متمایز و اثر گذار خوبی صورت گرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار