فولاد شادگان اولویت استخدام را به نیروهای بومی اختصاص دهد

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سرپرست فرمانداری شادگان با تاکید بر جذب نیروی بومی در شرکت فولاد این شهرستان گفت: جذب نیروی بومی در واحدهای تولیدی، فولاد و سازمان‌های شادگان به عنوان مطالبه‌ مردم از سوی کارفرمایان، صاحبان صنایع و ادارات در اولویت قرار گیرد.
به گزارش ایرنا امید صبری‌پور در نشست شورای اشتغال شهرستان شادگان با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به جوانان بومی این شهرستان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه‌های گوناگون به عنوان سرمایه‌های اصلی و ملی کشور بسیار اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه در بحث اشتغال و استخدام حق تقدم با نیروهای جوان بومی شهرستان است افزود: با توجه به ظرفیت‌های بسیار مطلوب شادگان، در راستای برطرف کردن دغدغه‌های جوانان، باید اقدامات مقتضی و مورد نیاز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و صنایع بخصوص شرکت فولاد شادگان قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری شادگان بیان کرد: به کارگیری تمامی ظرفیت‌های محلی و استفاده از نیروهای تحصیل کرده بومی به سود شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌هاست و رضایتمندی بیشتر مردم منطقه را به همراه دارد.
صبری‌پور با بیان اینکه بومی گزینی در استخدام‌های این شهرستان ضروری است و هیچ مدیری حق ندارد مطالبه مردم در این زمینه را نادیده بگیرد اظهار داشت: موضوع اشتغال باید به اولویت اصلی و نخست مسوولان شهرستان شادگان تبدیل و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت رفع دغدغه مردم در زمینه آلودگی هوا و رعایت مقررات زیست محیطی از سوی شرکت فولاد شادگان گفت: ایجاد بوستان و فضای سبز در کنار مجتمع فولاد شادگان در دستور کار مدیران این مجتمع قرار گیرد.

صبری‌پور بود گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی در مسیر اجرای طرح‌های اشتغالزا، خدماتی و عمرانی شهرستان سنگ اندازی یا ملاحظه کاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات این شهرستان در بخش‌های مختلف با ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال قابل حل است گفت:برخی امور در شادگان سلیقه‌ای و بدون در نظر گرفتن سهم و نقش مردم اجرا شده که این مشکل، تاثیر مناسبی در زندگی و اشتغال آنها نداشته است.

سرپرست فرمانداری شادگان با تاکید بر تهیه و تامین کالاهای مورد نیاز ارگان‌های دولتی و خصوصی از واحدهای تولیدی این شهرستان افزود: این اقدام رونق اقتصادی تولیدکننده‌های شهرستان و همچنین اشتغالزایی در منطقه را به همراه دارد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی شادگان باید اولویت استخدام را به نیروهای بومی این منطقه اختصاص دهند.

حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد اظهار داشت: شهرستان شادگان نباید به فرصتی برای اشتغال نیروهای غیربومی تبدیل شود زیرا اولویت استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان با نیروهای بومی است.

وی با اشاره به طرح‌های صنعتی و تولیدی در دست اجرای شادگان گفت: چه در مرحله اجرا و ساخت و چه پس از آن و در مرحله بهره‌برداری و فعالیت، جذب نیروی بومی باید در اولویت قرار داشته باشد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار