توانمندسازی و اشتغال مددجویان با همکاری کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: توانمندسازی و اشتغال مددجویان با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای استان تقویت می‌شود.

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، توانمندسازی مهارتی و اشتغال مددجویان اولویت مهم کمیته امداد استان عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه برای هم افزایی و بهره مندی از امکانات مشترک در زمینه ارتقای مهارت‌های کاربردی جامعه تحت حمایت این نهاد تنظیم شده است.

او با اشاره به همکاری متقابل کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص آموزش و مهارت آموزی متقاضیان اشتغال افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای وجود دارد، نیازمند هم افزایی و پوشش متقابل در این زمینه هستیم.

شیبه اظهار داشت: پس از شناسایی افراد از سوی کمیته امداد خوزستان و معرفی آن‌ها به فنی و حرفه ای، مشاوره و هدایت شغلی برای این افراد ارائه خواهد شد تا بتوانند آینده شغلی خود را با مطالعه و هدفمند انتخاب کنند و موضوع این همکاری ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان تحت حمایت امداد، دانش آموختگان دارای سابقه حمایتی در امداد و کارکنان شاغل در امداد و خانواده‌های آن‌ها است.

این مقام مسئول حرفه و مهارت آموزی خانوار‌های تحت حمایت را از اقدامات اصلی برای توانمند شدن مددجویان عنوان و تصریح کرد: داشتن گواهی مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از سوی مددجویان، از شروط اصلی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی در جهت توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای آن‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: ارائه لیست مراکز شبانه‌روزی و اعلام ظرفیت به کمیته امداد به تفکیک استان، بیمه کارآموزان معرفی شده در کارگاه‌های سازمان، ارائه مشاوره هدایت آموزشی شغلی به کارآموزان، برگزاری آزمون ارزشیابی سنجش مهارت و ارائه گواهی صلاحیت شغلی و حرفه‌ایی، از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این همکاری است.

شیبه با اشاره به تعهدات کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: انجام نیازسنجی آموزشی و شناسایی شغل، پرداخت هزینه‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، حمایت تسهیلاتی و تجهیزاتی از مددجویان آموزش‌دیده به منظور ایجاد اشتغال، از تعهدات کمیته امداد در قالب این همکاری به شمار می‌روند.

او گفت: با هدف تقویت و توسعه تفاهم نامه منعقد شده در اجرای نظام راهبری شغلی به منظور استفاده از ظرفیت اتحادیه تولید کنندگان فرش ایران جهت اشتغالزایی برای مددجویان در مناطق محروم زمینه همکاری و تسهیل در آموزش مددجویان با استفاده از فضا‌های آموزشی دو دستگاه افزایش می‌یابد.

شیبه با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که ایجاد کرده است، افزود: در این همکاری تمهیداتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای به صورت غیرحضوری و در بستر‌های برخط، اندیشیده شده است.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار