تسهیلات جدید برای ورود المپیادیهای کنکور سراسری به دانشگاه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: شرط پذیرش در رشته مرتبط برای دارندگان نشان های المپیادی در کنکور سراسری حذف شد از این طریق ورود این دسته از استعدادهای درخشان به دانشگاه تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خاکی صدیق صبح امروز در سومین گردهمایی سالانه مجازی مدیران دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه‌های سراسر کشور، با همکاری دانشگاه کردستان برگزار شد گفت: استعدادهای درخشان یکی از دفترهای بسیار مهم همه دانشگاه‌ها است به دلیل این‌که با نخبگان دانشجویان و استعدادهای برتر آنها سروکار دارد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت علوم در ۲۰ ماه گذشته در حوزه استعداد درخشان ادامه داد: در آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلات تکمیلی بازنگری شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در ارتباط با دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش‌آموزی در آخرین جلسه شورای استعداد درخشان وزارت علوم بحث و بنا شد با کسب نصاب علمی ۸۵ درصد نمره آخرین پذیرفته شده در آزمون سراسری ما بحث شرط رشته مرتبط را حذف کنیم که این برای استعداد درخشان تسهیلات ایجاد می‌کند.

خاکی صدیق ادامه داد: لذا با حذف شرط رشته مرتبط در برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی یک مقداری راه برای این افراد برای ورود به دانشگاه هموارتر می‌شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات همه‌گیری کرونا و تبعاتی که برای همه دانشجویان داشته است من‌جمله دانشجویان استعداد درخشان، تسهیلی در روند پذیرش دانشجویان صورت گرفته است تا مقداری این چالش‌ها را کاهش دهیم. در دانشگاه‌های کشور وقت عمده مدیران دانشگاه‌ها به ویژه معاونان آموزشی و مدیران حوزه آموزشی به بررسی مشکلات دانشجویان در کمیسیون‌های موارد خاص می‌گذرد.

وی ادامه داد: در آن‌جا عمدتاً مسائلی که مطرح می‌شود مربوط به دانشجویان ضعیف‌تر از نظر علمی است برخی مواقع دانشجویان مشکلات خاصی پیدا می‌کنند که حتماً نیاز به بررسی دارد ولی عمده مسائل مربوط به دانشجویان ضعیف‌تر بوده درحالی‌که دانشجویانی که ما آنها را استعداد درخشان می‌نامیم و یا دانشجویان برتر علمی کمتر مورد توجه مدیران دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند.

خاکی صدیق افزود: به نظر می‌آید ضروری است به‌عنوان افرادی که در دفاتر استعداد درخشان دانشگاه‌ها کار می‌کنیم روی این مسئله تأملی کنیم و راهکارهایی جهت ارائه خدمات بیشتر و وسیع‌تر به دانشجویان برتر علمی و استعداد درخشان ارائه دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار