ورود ۴۵ هزار دانشجومعلم در مهر ۱۴۰۰ به مدارس

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فرهنگیان از ورود ۴۵ هزار دانشجومعلم به عرصه معلمی از مهر ۱۴۰۰ و طراحی درس ۲ واحدی برای تربیت معلم تراز انقلاب در زمان بحران برای دانشجومعلمان خبر داد.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت برگزاری دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان گفت: برای مهارت آموزان ماده ۲۸ و کنکور که در آزمون قبول می‌شوند، وقتی اعلام اسامی آنان صورت می‌گیرد در آموزش و پرورش مصاحبه می‌شوند و زمانی که گزینش و پذیرش آنان صورت گرفت، به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند که پودمان‌های متفاوتی شامل پودمان‌های مهارتی، عمومی و تخصصی را می‌گذرانند.

وی افزود: ما دروس را در سه پودمان و طی یک سال آموزش می‌دهیم که در دوران کرونا آن را فشرده کرده‌ایم و در هشت ماه این دوره برگزار می‌شود اما طلبی که از بخش عملی کارورزی برای مهارت آموزان باقی می‌ماند بعد از پایان کرونا یا زمانی که وضعیت بهتر شد، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که در دوران کرونا، تفاوت‌های معناداری بین آموزش و پیگیری از طرف معلمان در دوران کرونا باعث گلایه برخی از خانواده‌ها است، آیا دانشگاه فرهنگیان که مسئول تربیت معلمان است، برای تربیت معلمان در زمان بحران برنامه‌ای دارد، اظهار داشت: در صدد طراحی درسی هستیم برای تربیت معلم تراز انقلاب در زمان بحران. در زمان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس هم معلمان در جبهه‌ها بودند و دوره‌هایی می‌دیدند. یک زمان اسلحه به دست می‌گرفتند و زمان‌های دیگر به تدریس رزمندگان می‌پرداختند. حتی در اسارتگاه‌های عراقی، آنها اسرا را در تحصیل کمک می‌کردند به طوری که خیلی از آنها وقتی آزاد شدند ادامه تحصیل دادند. این طراحی درس دو واحدی به ما کمک خواهد کرد در تربیت معلمان برای هر شرایط آماده‌تر باشیم.

خنیفر ادامه داد: واقعیت این است که معلم پساکرونا دیگر معلم پیش از کرونا نخواهد بود و آموزش‌ها در پساکرونا تغییر اساسی خواهد کرد. حتی محتواها را باید متناسب با عصر تغییر بازنگری کنیم. ما بازنگری درسی ۲۴ رشته مهارت آموزی را متناسب با این اصل تغییر آغاز کردیم. یکی دیگر از خبرهایی که می‌خواهم بدهم تأسیس رشته جدید هنر و اضافه شدن ۱۰ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان است.

وی تأکید کرد: ما در صدد هستیم از همین ترمی که بهمن ماه آغاز می‌شود در کنار مباحث تربیتی، مباحث تربیتی ناظر بر کار معلمین و مسئولیت و خصلت‌های معلمی را ارائه دهیم.

وی در خصوص امکان اضافه شدن ردیف پذیرش دانشجو-معلمان در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: ما خود را برای مهر ۱۴۰۰ آماده می‌کنیم. از چند روز دیگر هم ۲۵ هزار نفر برای دوره جدید به دانشگاه فرهنگیان می‌آیند. در مهر ۱۴۰۰، ۴۵ هزار فارغ‌التحصیل که نیمه سال ۱۳۹۷ هستند، وارد آموزش و پرورش می‌شوند. ما آمادگی داریم تا ۵۰ هزار ردیف برای دانشجو- معلم نیز بگیریم. تمام تلاشمان را نیز می‌کنیم که این ردیف به ما اختصاص داده شود و بعد آن را باید به سازمان سنجش اعلام کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار