اخذ مجوز جذب ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به میزان ۱۲ هزار نفر نیروی انسانی در مجموعه آموزش استثنایی کشور کمبود وجود دارد که مجوز لازم جهت جذب این نیروها اخذ شده است.

سیدجواد حسینی روز چهارشنبه ۸ بهمن در جلسه ویژه شورای معاونان آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: سال ۹۸ میزان اعتبارات آموزش استثنایی ۱۴۰ میلیارد بوده که این رقم در سال جاری به ۱۸۰ میلیارد رسید و در همین سال با مذاکرات صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی ۲۵۰ میلیارد تومان به این رقم اضافه شد.

وی افزود: به ازای هر ۵ هزار دانش آموز استثنایی در کشور یک مرکز ویژه یادگیری لازم است که استان مرکزی در حال حاضر ۱۵ مرکز دارد و بر اساس استاندارد باید ۱۴ مرکز دیگر در این استان راه اندازی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاکید انقلاب اسلامی بیش و پیش از هر مولفه ای بر مولفه فرهنگی است، تصریح کرد: یکی از کارویژه‌های مهم نظام آموزش و پرورش کاویژه ایجاد و گشترش عدالت آموزشی و اجتماعی است. آموزش و پرورش ساده ترین راه برای تحرک اجتماعی و کاهش بی عدالتی‌ها است.

حسینی بیان کرد: در مجموع، ۲۴ نوع مدرسه در سطح کشور وجود دارد که خدمات آموزشی متنوعی ارائه می‌دهند، اما باید به سمتی حرکت کرد که تمامی این مدارس به یک مدرسه تبدیل شده و یک مدرسه بتواند تمامی دانش آموزان را پوشش دهد که این مهم نیازمند مجهز شدن آمزوش و پرورش است.

وی با اشاره به نابرابری‌های دیجیتالی ادامه داد: این مهم نیز به عنوان یک معضل مطرح است و در صورتی که رفع نشود می‌تواند سبب ایجاد شکافی شود که جبران آن سخت است. آموزش و پرورش بهترین واکنش را در شرایط کرونا انجام داد به طوری که ۷۰ درصد دانش آموزان معادل بیش از  ۱۰ میلیون نفر، از این شبکه بهره مند هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: ۳۰ درصد از دانش آموزان معادل ۳ هزار نفر، از هیچگونه تجهیزات آموزشی هوشمند بهره مند نیستند و حدود دو هزار نفر نیز دسترسی اندکی به این تجهیزات دارند و این مهم می تواند به کیفیت آموزشی لطمه وارد کند چراکه در این شرایط اگر دانش آموز از این تجهیزات بهره مند نباشد به منزله این است که گویی مدرسه ندارد.

حسینی ادامه داد: در این خصوص بنده مامور تهیه این تجهیزات آموزشی برای این دانش آموزان شده‌ام که تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار موبایل و تبلت تحویل و بیش از یک و نیم میلیون تامین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: استاندار استان مرکزی تامین نیمی از اعتبار خرید تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان نیازمند استان مرکزی را تقبل کرد و بر تامین زمین ۶ مدرسه استثنایی مورد نیاز استان مرکزی و پرداخت نیمی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی این استان توسط استانداری تاکید کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس آمایش سرزمینی، ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی در کشور مورد نیاز است که تاکنون ۱۳۰ مدرسه کلنگ زنی و افتتاح شده و ۶ مدرسه از این تعداد باید در استان مرکزی احداث شود که در صورت تامین زمین توسط استانداری، ۶ مدرسه مورد نیاز استان مرکزی با همت خیرین و اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ساخته خواهد شد. یکی از این مدارس حتما باید ظرف یک ماه آینده کلنگ زنی شود.

حسینی ادامه داد: هرچند استان مرکزی یک سالن مخصوص ورزش دانش آموزان استثنایی دارد اما دانش آموزان استثنایی به پرورش قدرت بدنی بیشتر از دانش آموزان عادی احتیاج دارند که این امکان باید در مدارس فراهم شود که در همین راستا ۶ سالن ورزشی ۲۰۰ متری در ۶ مدرسه که فضای کافی دارند، ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: ۲۶۲۸ فقره تجهیزات آموزشی و پرورشی در استان به اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان نیاز است تا دانش آموزان از منبع انسانی به سرمایه انسانی تبدیل شوند.

حسینی ادامه داد: به زودی یکی از مراکز استثنایی استان به مرکز جامع آموزش مجازی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی یکی از نیازهای اساسی این دانش آموزان است اظهار کرد: نیمی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان مرکزی توسط آموزش و پرورش استثنایی تامین می‌شود و تامین بقیه این هزینه نیازمند منابع داخل استانی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، با بیان اینکه دو مرکز مشکلات ویژه یادگیری و یک مرکز  جامع خدمات مشاوره، توانخبشی و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی  در استان مرکزی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: استودیوی تولید محتوای الکترونیک  و پایگاه دائمی سنجش در استان مرکزی نیز امروز افتتاح می شود.

وی افزود: تا پایان سال دو مرکز اختلالات ویژه یادگیری و یک مرکز مشاوره دیگر  نیز در استان مرکزی راه اندازی خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار