توضیحات سازمان سنجش درباره تکمیل ظرفیت رشته پزشکی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: چند سالیست که برای دو رشته پرطرفدار پزشکی و دندانپزشکی، مرحله تکمیل ظرفیت نداشته‌ایم و امسال نیز اعلام نیاز از سوی دانشگاه‌ها صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی از جمله پرطرفدارترین رشته‌های کنکور هر سال هستند به طوری که تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی از داوطلبان رشته‌های دیگر بیشتر است و تعداد بیشتری از داوطلبان این گروه نیز تمایل به انتخاب رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دارند؛ با توجه به این موضوع طبیعتا تعداد افراد جامانده پشت کنکور علاقه‌مند به این رشته‌ها نیز کم نیست.

این افراد خواستار اعلام تکمیل ظرفیت در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی هستند که خواسته آنها را به گوش مسؤولان سازمان سنجش رساندیم و در این باره نظر مسؤولان را جویا شدیم.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در این باره گفت: سازمان سنجش مسؤولیت اعلام نیازهای دانشگاه‌ها را دارد یعنی دانشگاه‌ها در صورت نیاز به دانشجو در هر رشته‌ای، نیاز خود را به سازمان اعلام می‌کنند و سازمان سنجش بر اساس نیاز دانشگاه‌ها، مرحله تکمیل ظرفیت را برای داوطلبان در نظر می گیرد.

وی افزود: چند سالی است که برای دو رشته پرطرفدار پزشکی و دندانپزشکی مرحله تکمیل ظرفیت نداشته‌ایم و امسال نیز اعلام نیاز از سوی دانشگاه‌ها صورت نگرفته بنابراین قطعا نمی‌توانیم برای این 2 رشته مرحله تکمیل ظرفیت درنظر بگیریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار