تأمین 2 نفر از 700 معلم موردنیاز در آبادان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش گفت: با وجود کمبود 700 نیروی آموزشی در شهرستان، در استخدامی جدید آموزش‌وپرورش تنها 2 سهمیه به آبادان اختصاص داده شد.

علی خیرآبادی با تشریح مشکلات آموزشی شهرستان آبادان، اظهار کرد: کمبود 700 معلم در این شهرستان به مدیرکل استان و وزارت آموزش‌وپرورش گزارش شده است اما در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش امسال از مجموع سه هزار و 500 نیروی جدید، سهم آموزش‌وپرورش تنها دو نفر و آن‌هم در مقطع متوسطه بود.

خیرآبادی درخصوص امکان جبران کمبود نیروی آموزشی از طریق تعریف ساعات اضافه‌کاری برای معلمان، خاطرنشان کرد: قانونی درخصوص پرداخت اضافه‌کار اجباری به معلمان وجود ندارد و معلمان با اختیار خود ساعات اضافه‌کاری را پر می‌کنند و بنا به هر دلیل اگر اضافه‌کار معلم پر نشود، اجباری برای تکمیل آن نیست.

وی ادامه‌داد: با تدابیر مسئولان، فرماندار ویژه، مدیر آموزش‌وپرورش و شهردار چوئبده، مشکلات کمبود نیروی آموزشی در چوئبده فع شده است و در حال حاضر کلاس‌های درس این شهرستان کمبود معلم ندارد.

اعطای 6 هزار میز و نیمکت به مدارس آبادان

خیرآبادی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفع کمبود وسایل آموزشی شهرستان، از اعطای 6 هزار میز تحریر و نیمکت از سوی سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: سرانه تعمیرات و تجهیزات مدارس به محض افتتاح حساب بانکی توسط مدیر مدرسه واریز می‌شود و مدیران از این طریق می‌توانند کمبودها را تا حدودی برطرف کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار