اشتغالزایی برای بیش از ۱۵ هزار نفر با افتتاح فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان

دسته ها: اخبار استان اخبار

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اشتغال بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را از مزایای افتتاح فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان در شهرستان کارون عنوان کرد.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس در نشست بررسی مسائل و مشکلات فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان کارون، در حضور فرماندار این شهرستان، مدیرکل شیلات خوزستان و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از اشتغال در بودجه ۱۴۰۰ مصوب شد که با محوریت شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و در استان‌ها توزیع می‌شود.

او بر ضرورت تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات پروژه فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان و سرمایه‌گذاری برای ایجاد این‌گونه مجتمع‌های پرورشی تأکید کرد و افزود: تعاونی‌ها باید شرایط را برای تغییر اعضا تسهیل کنند.

یوسفی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این پروژه و رونق اقتصادی در منطقه، معارضان نیز همکاری می‌کنند، اظهار داشت: این زمین‌ها اراضی ملی هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید تعیین تکلیف شوند، اما در صورتی که افراد بومی هیچ آورده‌ای نداشته باشند، باید به سمت سرمایه‌گذار پیش برویم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اراضی برای ایجاد اشتغال تعیین شده‌اند نه اینکه فرصتی برای دلال‌بازی افراد با نفوذ و نباید مانند خیلی از زمین‌ها به اسم اشتغال و مسکن مهر در قُرق افراد متنفذ قرار گیرند.

فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان نیز در این نشست به تشکیل کارگروهی با همکاری نهاد‌ها و ادارات مربوطه، مراجع قضائی و نیروی انتظامی برای رفع مشکلات معارضان مجتمع پرورش ماهی آزادگان کارون اشاره کرد و بیان داشت: اشتغال یکی از چالش‌های عمده استان خوزستان است.

او با بیان اینکه زیرساخت‌های فاز دوم پروژه مجتمع پرورش ماهی آزادگان فراهم شده است و بهره‌برداری از این طرح، مدت یک تا دو سال همت و تلاش مضاعف را می‌طلبد، ادامه داد: اراضی این مجتمع پرورشی از طریق قانونی و از اراضی ملی تأمین شده است و همه حق و حقوق استثنائات در فاز یک پرداخت شد.

ابوعلی با بیان اینکه اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تشکیل شده در این مجتمع موظف به حل و فصل مشکلات معارضان از طریق مراجع قضائی هستند، گفت: از دهه ۷۰ و همزمان با آغاز فاز اول این طرح، بحث معارضان شروع شد و تاکنون بر اساس مستندات تمامی اهالی منطقه در این بازه زمانی احقاق حق شده‌اند.

اخبار استان اخبار