پرداخت ۲۸۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: از محل صندوق توسعه ملی تاکنون نزدیک به ۲۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور پرداخت کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،اصحابی, معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید درباره تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید گفت: از محل صندوق توسعه ملی تاکنون نزدیک به 2800میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور پرداخت کرده ایم که از این محل نزدیک به 63 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی اظهارکرد:  18درصد تسهیلات پرداختی در حوزه بوم‌گردی و گردشگری بوده که 2100واحد و مرکز با اعتباری بالغ بر 280میلیارد تومان بوده است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه بخش از اعتبارات این صندوق در بخش کشاورزی، بخشی نیز در حوزه معادن در مقیاس کوچک تعطیل و نیمه فعال تسهیلاتی داده ایم و همچنین در حوزه تقویت بازارهای مجازی تسهیلات پرداخت کرده ایم، گفت: در حوزه فناوری اطلاعات 12درصد اعتبارات این صندوق تسهیلات پرداخت کرده ایم که با توجه به اینکه کارگاه‌های تولیدی و خانگی نیاز به بازار دارند به هیمن خاطر از استارتاپ ها حمایت کرده ایم که تولیدات این کارگاههای را در ویترین های مجازی قرار می دهندف بازار یابی می کنند و محصولات را عرضه می کنند.

اصحابی تصریح کرد: برای تقویت بازار فروش محصولات کارگاها و واحدهای تولیدی که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده اند با همکاری بخش خصوصی دو سایت “کافه کادو” و “آرگون” را راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه از طرح‌های توسعه ای و با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی حمایت می کنیم، ادامه داد: در مناطق کمتر توسعه یافته کشور با بنیاد علوی و بنیاد برکت تفاهم نامه داریم که تهسلات جهت محرومیت زدایی پرداخت می کنیم.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور عنوان کرد: جهت تقویت شرکت های نوپا، استارتاپ ها و اپلیکیشن ها صندوق کارآفرینی تسهیلات از محل تفاهم نامه وزارت اطلاعات تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند. بخشی دیگر از تسهیلات پرداختی صندوق کار آفرینی امید، به شرکت های دانش بنیاد برای رهن مکان و تجهیز مکان تا سقف چهار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.

اصحابی تأکید کرد: امسال با پیگیری های صورت گرفته مرحله پنجم اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص پیدا کرد که می توانیم دامنه فعالیت را بیشتر کنیم. صندوق کارآفرینی امید از محل تبصره 18 بانک عامل شده ایم و سال آینده بهار صندوق کار آفرینی امید خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار