افتتاح ۲۷۵ طرح اشتغال در دهه فجر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از افتتاح ۲۷۵ طرح با اشتغالزایی بیش از دو هزار نفر در ایام دهه فجر خبر داد.

اصغر نوراله زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره جزییات افتتاح طرح های اشتغال صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: در دهه فجر امسال افتتاح همزمان ۲۷۵ طرح اشتغال حمایت شده در سطح کشور با اعتبار ۱۵۲۰ میلیارد ریال صورت می گیرد که این طرح ها در مجموع برای بیش از دو هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: صندوق امسال تامین مالی ۱۰۵۲ طرح را بر عهده گرفته که این امر زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر را به دنبال داشته است.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، علیرغم تداوم کرونا و رکود کسب و کارها، تلاش شده با تامین مالی به موقع از رکود کسب وکارها در این دوران جلوگیری شود.

نوراله زاده در عین حال از پرداخت ۱۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۸۱ هزار و ۲۲۸ فقره قرارداد تسهیلات خبر داد و گفت: از این میزان ۱۴۸۱ میلیارد تومان جهت حمایت مالی از کسب و کارها و مشاغل اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه ورودی منابع به صندوق نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما در پرداخت تسهیلات روند کاهشی نداشته ایم و سیاست حمایت مالی از کسب و کارها را با جدیت دنبال کرده ایم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین از برگزاری جشنواره کارآفرینی اجتماعی در ۲۹ بهمن ماه جاری خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره تحت عنوان کار امید برای اولین بار برگزار می شود و شرکت کنندگان و برگزیدگان جشنواره از فعالان عرصه کارآفرینی هستند که به حل یک معضل اجتماعی در جامعه کمک کرده اند.

نوراله زاده گفت: با برگزاری این جشنواره ضمن معرفی افراد کارآفرین در عرصه های اجتماعی، انتظار می رود سهم کارآفرینی اجتماعی افزایش یابد و کارآفرینان در زمینه رفع آسیب های اجتماعی تشویق به همکاری شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار