شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ مشخص شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش گفت: شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ همانند آزمون سراسری ۹۹ خواهد بود.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، اظهار کرد:  مسئله برخی داوطلبان متقاضی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ مبنی بر عدم امکان ثبت نام برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری به دلیل داشتن سن بالاتر از ۲۲ سال مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: در صفحه ۴۳ و ۴۴ دفترچه راهنمای ثبت نام شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ تصریح شده است شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های از جمله شرط سنی و شرط معدل و موارد دیگر، بر اساس ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است اعمال می‌شود.

زرین آمیزی ادامه داد: بر اساس این ماده واحده به شرط صدور مجوز ردیف استخدامی و تأمین اعتبار مالی لازم، این شرایط سنی در دفترچه شماره (۲) راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۰، اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: بنابراین محدودیتی برای افراد جهت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از سوی آموزش و پرورش تا ۲۴ سال ایجاد نشده و داوطلبان می‌توانند در آزمون مزبور ثبت نام کنند.

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان 

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای کنکور سال ۱۴۰۰ اعلام شد. پیش از این افزایش سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از ۲۲ سال به ۲۴ سال اطلاع رسانی شده بود و این موضوع  در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۹ نیز ذکر شده بود، اما مجدد برای کنکور سال ۱۴۰۰، سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۲۲ سال اعلام شده است.

گفتنی است، با شروع ثبت نام کنکور سراسری شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام شد. تا کنکور سال ۹۸ سن ورود به دانشگاه فرهنیگان ۲۲ سال بود که در کنکور سراسری ۹۹ سن ورود اصلاح و به ۲۴ سال افزایش یافت. اما با انتشار دفترچه کنکور سراسری ۱۴۰۰ در اقدامی عجیب سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۲۲ سال اعلام شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار