کدام دانشجویان مشمول وام تحصیلی نمی‌شوند؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گروه‌هایی از دانشجویان که مشمول وام تحصیلی نمی‌شوند، برشمرد و دلیل آن را توضیح داد.

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره شرایط پرداخت وام دانشجویی به شاغلین با بیان اینکه این وام به شاغلان پرداخت نمی شود، بیان کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس وام متعلق به دانشجویان غیر شاغل است و دانشجویان شاغل، بورسیه و دانشجو معلمان شامل دریافت وام تحصیلی نمی‌شوند.

مطیعی بیان کرد: با توجه به فعال شدن سامانه استعلام شاغلین از سازمان‌های ذیربط و ماده ۵ فصل اول آیین نامه استفاده از وام‌های صندوق رفاه دانشجویان مصوب ۱۳۷۴ مبنی بر اینکه «در زمان دریافت وام دانشجویی، عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت باشد» یکی از شروط اصلی برای اعطای تسهیلات است چنانچه این سامانه، دانشجویی را شاغل تشخیص داد، دانشجویی که مدعی باشد شاغل نیست باید از محلی که سابقه بیمه برای او گزارش شده است، نامه‌ای رسمی و مورد تائید مبنی بر عدم اشتغال را به همراه سوابق بیمه‌ای ممهور به مهر بیمه به دانشگاه ارائه  کند.

پیش شرط استفاده از وام ‌های دانشجویی

او درباره پیش شرط برخوردار شدن دانشجویان از وام های دانشجویی ترم بهمن توضیح داد: ملاک ثبت نام وام‌های دانشجویی ثبت نام در دانشگاه و انتخاب واحد است  و بعد از آن دانشجو می تواند درخواست ثبت نام وام دانشجویی بدهد و مبالغ وام های دانشجویی ترم بهمن به نسبت ترم مهر تغییری نکرده است.

مطیعی همچنین درباره شروط مشمول وام شهریه شدن برخی دانشجویان شاغل گفت: شرایط دریافت این وام به این صورت است که اگر منابع برای دریافت وام شهریه موجود باشد و منابع بیشتر از درخواست دانشجوهای غیرشاغل باشد پس از ارائه وام شهریه به دانشجویان غیرشاغل، منابع مازاد باقی مانده به پرداخت وام شهریه دانشجوهای شاغل اختصاص پیدا می کند.

وام دانشجویی ۳ تا ۵ میلیون تومانی برای خرید لپ تاپ

رئیس صندوق رفاه  افزود: در این ترم نیز همانند ترم قبل با توجه به اینکه دانشجویان جدیدی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند ثبت نام وام خرید لپ تاپ و گوشی هوشمند در دستور کار قرار دارد و وام ۳ تا ۵ میلیون تومانی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

بـا توجه به شـرایط اقتصـادی و اجتماعی حاکم بر کشور ناشـی از شـیوع بیماری کرونا، دانشـجویان ورودی سال۱۳۹۹ ودانشـجویان ورودی سال‌های گذشـته که برای اولین بار تقاضای وام دارند و تاکنون سند تعهد ارایه نکرده اند صرفا با ارائه سند تعهد جدید امکان دریافت وام دارند و امکان ارائه سند تعهد خود را نیز تا پایان نیمسال تحصیلی جاری دارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار