اعطای تسهیلات ویژه کمیته امداد به کارفرمایان برای به‌کارگیری مددجویان ‌امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر کل کمیته امداد خوزستان گفت:کارفرمایانی که نیروهای خود را از مددجویان کمیته امداد جذب کنند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

جمال شیبه در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اهواز؛ با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی با توجه به نوع استعداد و علاقه مددجویان در زمینه‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه‌آموزی برگزار شده است اظهار داشت: گلدوزی، خیاطی، رایانه، دامپروری، کشاورزی، پیرایشگری و آرایشگری، قالیبافی و فرشبافی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مددجویان تحت حمایت است.

وی افزود: مددجویانی که موفق به اخذ مهارت در یک حرفه شوند، تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد کم دریافت می‌کنند و تا پایدار شدن حرفه و رسیدن به خودکفایی تحت نظارت کارشناسان پایدارسازی مشاغل قرار می‌گیرند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان گفت: راهبری شغلی الگوی کارآفرین محور است و کارآفرینی که در یک رشته شغلی خاص دارای سابقه و فعالیت و بازار موفق بوده و بر تمامی حلقه های زنجیره شامل تهیه مواد اولیه، تجهیزات، بازاریابی و فروش و…تسلط دارد،به آموزش و راهنمایی متقاضیان می پردازد.

وی به رویکرد جدید کمیته امداد امام خمینی اشاره کرد و گفت؛ رویکرد جدید کمیته امداد خودکفایی مددجویان، توانمندسازی و ایجاد شغل از طریق مشاغل نوین و دانش‌بنیان است گفت: مرکز خلاقیت و نواوری جهت حمایت از فعالیت های نوین اشتغال مددجویان با همکاری پارک علم و فناوری ایجاد شد.

شیبه به اقدامات کمیته امداد در راستای اشتغال مددجویان و ارائه تسهیلات به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: کارفرمایان در مشاغل و صنوف مختلف در صورت استخدام مددجویان از بسته های تشویقی مانند پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و تسهیلات ویژه بهره مند می شوند.

وی در ادامه گفت: کارفرمایانی که نیروهای خود را از مددجویان کمیته امداد جذب کنند به ازای هر نفر 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه و تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی با توجه به نوع استعداد و علاقه مددجویان در زمینه‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه‌آموزی برگزار شده است گفت: گلدوزی، خیاطی، رایانه، دامپروری، کشاورزی، پیرایشگری و آرایشگری، قالیبافی و فرشبافی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مددجویان تحت حمایت است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار