رشد۵۰ درصدی ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: امسال میزان ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.
جمال شیبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان ایجاد شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال این رقم تا ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات این حوزه از مردادماه آغاز شده،  افزود: برای ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که میزان پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

شیبی گفت:یک هزار و۲۰۰ مددجو از سوی کاریابیهای استان به شرکت ها معرفی شده اند و چهار هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به برخی از طرح های اشتغالزایی در دهه فجر امسال بیان کرد: طرح راهبری شغلی  آموزشی مهارت آموزی گوهرتراشی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ویژه مددجویان خوزستان با ظرفیت ۲۷۰ فرصت شغلی در دهه فجر افتتاح شد.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان با توجه به نوع استعداد و علاقه مددجویان در زمینه‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه‌آموزی برگزار شده است، افزود: گلدوزی، خیاطی، رایانه، دامپروری، کشاورزی، پیرایشگری و آرایشگری، قالیبافی و فرشبافی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مددجویان تحت حمایت است.

وی گفت: مددجویانی که موفق به اخذ مهارت در یک حرفه شوند، تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد کم دریافت می‌کنند و تا پایدار شدن حرفه و رسیدن به خودکفایی تحت نظارت کارشناسان پایدارسازی مشاغل قرار می‌گیرند.

شیبه افزود: رویکرد جدید کمیته امداد خودکفایی مددجویان، توانمندسازی و ایجاد شغل از طریق مشاغل نوین و دانش‌بنیان است ،مرکز خلاقیت و نوآوری جهت حمایت از فعالیت های نوین اشتغال مددجویان با همکاری پارک علم و فناوری در استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات کمیته امداد در راستای اشتغال مددجویان، ارائه تسهیلات به کارفرمایان است، کارفرمایان در مشاغل و صنوف مختلف در صورت استخدام مددجویان از بسته های تشویقی مانند پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و تسهیلات ویژه بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بیان کرد: کارفرمایانی که نیروهای خود را از مددجویان کمیته امداد جذب کنند به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه دریافت خواهند کرد و تا ۲ سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می شود.

۱۳۰هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰هزار نفر در خوزستان تحت پوشش  خدمات جمایتی کمیته  امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار استان اخبار