وضعیت بازار کار مهندسی در ایران چگونه است؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران از وضعیت بازار کار رشته مهندسی در ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

مهدی پور فتح، معاون پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت رشته کامپیوتر در کشور اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر در ایران به دو بخش نرم افزار و سخت افزار تقسیم بندی شده است.

او افزود: بازار کار مهندسی سخت افزار به نسبت مهندسی نرم افزار تا حدودی با محدودیت بیشتری روبه رو است و مهندسی نرم افزار بازار کار نسبتا گسترده تری داشته و شاغلان آن درآمد‌های بالا و نسبتا خوبی دارند.

پورفتح تصریح کرد: برخی از شاغلان مهندسی کامپیوتر نرم افزار درآمد‌های بالاتری به نسبت شاغلان این رشته در کشور‌های دیگر دارند و باید دانست که درآمد‌ها در حوزه‌های متفاوت رشته کامپیوتر متفاوت است، برای مثال شاغلان رشته‌های بانکی مهندسی کامپیوتر حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: در حوزه کامپیوتر از بخش‌های زیر بنایی که در ارتباط با صنعت و جامعه هستند عقب مانده ایم و بیشتر به سمت و سوی فعالیت‌های رو بنایی در حال حرکت هستیم بنابراین باید به بخش‌های زیر بنایی توجه ویژه تری شود.

معاون پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران اضافه کرد: برخی از شرکت‌ها درآمد بالایی دارند و دانشجویان سال دوم یا سوم کارشناسی به بعد در رشته کامپیوتر می‌توانند در این شرکت‌ها فعالیت کنند و حقوق بیشتری به نسبت استادان خود به دست آورند و ایراد این موضوع در این است که فعالان زیر بنایی برای فعالیت در این حوزه مورد غفلت واقع شده اند چرا که سرمایه گذاری مناسبی در این زمینه به خوبی صورت نگرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار