ایران در حوزه کار با فنلاند، عراق و تاجیکستان همکاری می‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تدوین برنامه همکاری در حوزه کار، آموزش فنی و حرفه ای و اعزام نیروی کار با عراق، تاجیکستان و فنلاند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین شهریور گفت: نخستین نشست مشترک همکاری با کشورهای تاجیکستان و فنلاند و دومین نشست کارگروه مشترک همکاری با عراق به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. در این نشست‌ها طرفین با گفت و گو و تبادل نظر درباره زمینه‌های همکاری مشترک بر توسعه و تعمیق روابط تاکید کردند.

مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در نشست ویدئو کنفرانسی با تاجیکستان، پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری در حوزه کار و آموزش‌های فنی حرفه ای که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای طرف تاجیکی ارسال شده بود نهایی و مقرر شد این سند در تهران یا دوشنبه امضا شود.

شهریور در خصوص دومین نشست کارگروه مشترک با عراق، تشریح کرد: برنامه اقدام مشترک پنج ساله بررسی و مقرر شد دعوتنامه رسمی توسط وزیر کار و امور اجتماعی عراق برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و سند مذکور در بغداد امضا شود.‌

وی تصریح کرد: در نشست با مدیرکل مهاجرت وزارت کار و اقتصاد فنلاند با تشریح وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اعزام نیروی کار متخصص به فنلاند، برای امضای موافقتنامه اعزام نیروی کار، تبادل تجربه و دانش در حوزه روابط کار، اشتغال و کارآفرینی و آموزش فنی حرفه ای مذاکره و مقرر شد پیش‌نویس یادداشت تفاهم همکاری از مجاری دیپلماتیک برای طرف فنلاندی ارسال شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار