تبدیل دانشگاه علمی کاربردی خوزستان به واحد بین‌المللی غرب کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از برنامه این دانشگاه به منظور جذب دانشجویان بین‌المللی خبر داد.

رحیم قاسمیه در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح برنامه‌های این دانشگاه، اظهار کرد: برنامه ما برای دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که در ابتدا نیازسنجی صورت گیرد و متناسب با آن برنامه‌ها را تدوین کنیم؛ به این منظور سه مولفه را در نظر داریم. ما به دنبال این هستیم که تلفیقی از استانداردهای مناسب کسب و کار و آموزش‌های عالی صورت گیرد.

وی در ادامه با برشمردن سه مولفه در نظر گرفته شده برای دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، افزود: این سه مولفه شامل توسعه فردی، نوآوری و خلاقیت و استفاده مناسب از فناوری است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با بیان اینکه کاهش یافتن مراکز و مربیان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور یک مصوبه دولتی بود، گفت: این مصوبه، مراکز دولتی را از داشتن مراکز آموزش عالی علمی کاربردی محروم می‌کرد اما اکنون مراکز دیگر فعال هستند و در ادامه تلاش خواهیم کرد که مراکز دیگری را در سطح استان راه‌اندازی کنیم.

قاسمیه با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف دانشگاه تدوین برنامه راهبردی است که با هماهنگی کامل با سند راهبردی اقتصادی توسعه آموزش عالی و متناسب با برنامه راهبردی توسعه استان است، عنوان کرد: قصد داریم واحد استانی را در غرب کشور تبدیل به یک واحد بین‌المللی کنیم و تمرکز ما بر جذب کشور دوست، یعنی عراق است. به این منظور در حال تقویت واحدهای خود هستیم تا بتوانیم میزبان دانشجویان بین‌المللی باشیم، زیرا متقاضیان زیادی از کشور عراق داریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار