بیکاری جوانان هندیجان معضلی جدی است/ شرایط استخدام فراهم می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس گفت: بیکاری جوانان هندیجان یک معضل است که در این راستا شرایط اشتغال و استخدام جوانان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب آقاجری در نشست با بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان‌های هندیجان و ماهشهر، اظهار کرد: یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی استخدام فرزندان ایثارگر است که موضوع بومی بودن آنها با کد ملی و مدرک تحصیلی بررسی شد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی، افرادی در فضای مجازی تلاش دارند تا افکار عمومی را تخریب و منحرف کنند و به مشکلات موجود دامن می‌زنند که این امر اقدامی ناپسند است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که باید برای رفع مشکلات دست در دست هم داد که در این راستا یکی از فرزندان شهدای هندیجان به عنوان مدیر یکی از ادارات شهرستان هندیجان منصوب شد.

آقاجری به مطرح کردن مشکلات بازنشستگان با همت کانون‌های لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی در جلسه شورای اداری اشاره کرد و گفت: موضوع همسازی بازنشستگان در مجلس نیز مطرح شد که با تصویب در مجلس، طرح طبقه‌بندی مشاغل و آموزش و پرورش برنامه‌ریزی می‌شود.

نماینده مردم بندر ماهشهر و هندیجان به سهمیه پزشکی در هندیجان اشاره و بیان کرد: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد و با توجه به اینکه این شهرستان یکی از مناطق محروم در خوزستان و کشور است، باید توجه خاصی به مشکلات آن از لحاظ عمرانی، ورزشی، بهداشت و درمان، اشتغال، اماکن تفریحی و معیشت مردم شود.

آقاجری به دریافت قول‌هایی از وزارت بهداشت در خصوص مشکلات بیمارستان شهدای هندیجان، تجهیزات شبکه بهداشت و کادر درمان اشاره کرد و افزود: اشتغال و استخدام جوانان هندیجان یک معضل جدی است و با توجه به رایزنی‌های انجام شده درباره سرمایه‌گذاری برای ایجاد پتروشیمی، شرایط اشتغال و استخدام جوانان فراهم می‌شود.

اخبار استان اخبار