آخرین خبر‌ها از جذب پرستار جدید در وزارت بهداشت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبرهای خوشی درباره رفع کمبود پرستار بیان کرد.

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،   با اشاره به آخرین وضعیت جذب پرستار در کشور اظهار کرد: تعداد نیروی پرستار در مقایسه با کشور‌های پیشرفته مناسب ارزیابی نشده است و همکاران من در بیمارستان ها و مراکز درمانی با ایثارگری و جان فشانی هرگونه کمبود نیروی پرستار را جبران کرده اند.

او ادامه داد: ۴۴۳۷ نیروی پرستار در سال ۹۹ خارج از بروکراسی اداری در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جذب شده اند و با مساعدت معاونت توسعه وزارت بهداشت مجوز جذب سه هزار نیروی پرستار گرفته شده است که از این تعداد دو هزار  و ۵۰۰ پرستار مشغول به فعالیت خواهند شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۸۴ نیروی قراردادی در بیمارستان‌های سراسر کشور مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران هستند و در مجموع هفت هزار نیروی پرستار جذب شده است.

حضرتی گفت: در حال حاضر معوقات کارانه پرستاران در سراسر کشور به طور متوسط حدود پنج ماه و اضافه کاری هحدود دو ماه تاخیر دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود:  کمبود نیروی پرستار در سلامت بیماران اثر می گذارد اما با این وجود پرستاران در جریان شیوع بیماری کرونا خوش درخشیدند و مقام عالی وزارت شخصا پیگیر مشکلات آن‌هاست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار