دانشگاه علمی ـ کاربردی بندرامام خمینی(ره) دوباره راه‌اندازی می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پس از گذشت ۳ سال از انصراف صاحب امتیاز قبلی دانشگاه علمی کاربردی بندر امام خمینی(ره)، با پیگیری اداره کل بنادر و دریا نوردی استان خوزستان، زمینه‌ توافق برای همکاری میان این دانشگاه با یکی از شرکت‌های کارگزار خدمات بندری فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر  امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر اظهار داشت: با هدف آموزش و تربیت نیروهای انسانی متخصص و دانش‌آموخته در رشته‌های علوم بندری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی نیروهای شاغل در بنادر، زمینه‌ انعقاد توافق‌نامه‌ای بین دانشگاه علمی کاربردی بندرامام خمینی(ره) و بخش خصوصی فراهم شد.

وی در ادامه افزود: براساس این توافق دانشگاه علمی کاربردی بندرامام خمینی(ره) با اخذ مجوز جدید از دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، فعالیت‌های آموزشی خود را برای تربیت نیروهای متخصص در رشته‌های علوم بندری از سر می‌گیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ادامه تاکید کرد: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه همکاری که با حضور مدیر دانشگاه علمی و کاربردی و نماینده شرکت فراساحل پارسیان در محل اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به امضا رسید، این شرکت متعهد می‌شود با حمایت‌های حقوقی و همچنین در اختیار قرار دادن فضاهای عملیاتی برای دوره‌های کاربینی و کارورزی، زمینه‌ را برای آموزش نیروهای جویای کار و شاغلان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام  خمینی(ره) فراهم کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به وجود خلأ همکاری‌های آموزشی بین مراکز خدمات دریایی و بندری با دانشگاه و کمبود نیروهای آموزش دیده در این زمینه، ضمن تقدیر از بخش خصوصی طرف قرارداد افزود:  ایجاد ارتباط و پیوند بین مراکز علمی و دانشگاهی و سازمان‌های تخصصی در حوزه های دریایی و بندری  همواره از دغدغه‌های ما بوده و با تسهیل و مهیا کردن شرایط درصدد هستیم این نوع همکاری بیش از پیش گسترش پیدا کند.

دریس اظهار امیدواری کرد با فعال شدن مجدد این دانشگاه علاوه بر اینکه ظرفیت‌های علمی در منطقه ارتقا یابد، به انتقال تجارب علمی به نیروهای جوان‌تر و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی نیزکمک شایانی ‌کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار